Som en sketch ur fantasin.

Det var sommar och det var ljus och det var två pojkar utanför en hamburgarrestaurang som sjöng.
Det var dagar med lycka och upptåg och det var timmarna med dina ögon och ditt hår.
Jag minns dagen på Avenyn.
Jag minns när jag träffade dig innan Leilasfest och du var lång och vacker.
Jag minns alla de dagarna det var du och jag och det var sf och emo.
Jag minns dagen i höstas vid operan.
Jag minns rockkrock och döbelnspark och förlåt.
Jag minns avslutningsfesten och du var underbar och full av fest.
Jag minns dina händer, och jag minns dina ögon.
Jag minns alla dina sår.
Jag minns din virvel i ditt ögonbryn.
Jag minns när du lurade mig att du klippt bort ditt älskade hår.
Jag minns alla våra samtal när du var i din stubbe.
Jag minns samtalet på trästocks.

Vart tog den där elden vägen?




Kommentarer
Postat av: malin

lämnar ett fotavtryck

2008-12-28 @ 21:32:09
URL: http://www.metrobloggen.se/merlyn



Namn:

E-postadress:

Blogg: