Om jag var en pojke

Om jag skulle vara en pojke skulle jag alltid ha randiga tröjor i blått och vitt och jag skulle ha brunt lockigt hår och sånadär drunknarögon.

Jag skulle titta på flickor under min lugg och alltid få fräknar på sommaren.

Jag skulle ha väldens finaste ryggtavla och världens smalaste händer och ha en skrattgrop i ena kinden.

Jag skulle bo i en vindsvåning och mitt kök skulle vara överbelamrat med omaka stora temuggar och små lappar överallt med vackra citat på.

Jag skulle ha stora lådor fulla med lp-skivor under min säng.

 

Om jag skulle vara en pojke skulle jag ligga i flera timmar i sträck och viska fina saker till flickor och försiktigt smeka deras ögonlock så att de skulle blunda när jag log ord in i deras öron.

 

”Nu ska vi aldrig stiga upp från den här sängen.

Vi ska bygga oss ett litet bo här och bara älskar varandra och aldrig mer se riktigt dagsljus.

Vi ska till och med glömma att det finns något annat än det här lilla andedräcktsfuktiga utrymmet under täcket utan påslakan på, och vi orkar aldrig med sånt, att tänka på att vi kanske skulle skydda vårat tak mot sådana små obetydligheter som smuts och kaffefläckar”

 

Om jag var pojke skulle jag lova flickor en massa saker som jag i slutet ändå inte skulle kunna hålla, att vi ska resa, att vi skulle älska varandra mer än alla andra och för alltid och att jag skulle köpa henne en katt.

Även fast jag skulle veta att jag inte skulle kunna hålla det skulle jag säga det för just då skulle det vara fint och bra och jag skulle älska att se flickornas leenden.

 

Jag skulle stå utanför flickornas sovrumsfönster tidigt på morgonen och erbjuda dem skjuts till sina skolor, men istället åka åt andra hållet och ta med flickan på en äventyrsresa och sitta på olika spårvagnar hela dagen och fantisera ihop fantastiska historier om människorna vi såg.

Jag skulle låna en olåst cykel och så skulle vi två cykla ut på landet på sommaren och jag skulle överraska henne med vin och plastvinglas med sån där avtagbar fot och hon skulle skratta åt mina försök att baka små muffins i knöliga muffinsformar.

 

Jag skulle älska att ligga bredvid henne på söndagsmorgnar och lösa högt för henne ur böcker jag bara tycker är alldeles perfekta för just det tillfället, och jag skulle ta en hel massa polaroidbilder på henne och sätta upp överallt och få henne att känna sig vacker.

 

Jag skulle vara en pojke som skulle bli förälskad i tusen flickor och varje gång skulle vara helt otroligt oövervinnerligt starkt och ingenkankrossadethärdetärduochjagförevigt

Jag skulle älska alla, jag skulle tycka om dom på alldeles speciella sätt.

Jag skulle ha tusen sånger kopplade till tusen flickor och varje gång jag hörde den låten skulle jag gråta.

 

Jag skulle vara en pojke som skulle skriva små lappar och lägga i flickors jackfickor och en pojke som skulle visa sin kärlek så fruktansvärt mycket och säga

Jagälskardig

 Alldeles för många gånger.

 

Jag skulle bli kär i flickor med skira klänningar och rosetter i håret och flickor som kunde sitta i fönster utan kläder och röka cigaretter och titta på mig som om jag var den enda som fanns på hela jorden som var värd att älskas tusen gånger om.

 

Men jag skulle vara en pojke, som trots all sin kärlek och allt sitt tyckom skulle råka såra flickor. Helt omedvetet. Plötsligt skulle jag stå en dag med en telefonlur i handen och undra.

Hurgickdethärtillhurkundejagvarasådum

Jag skulle vara en pojke som skulle springa genom hela stan och stå i flera timmar utanför flickans dörr och skrika

Förlåtförlåtförlåtjagälskardigsåjävlamycket

Jag skulle vara en pojke som inte skulle ge sig fören han blev insläppt och sedan skulle han sitta på ett golv och hata sig själv och gråta och titta på flickan under sin långa lugg och veta att det är för sent men fortfarande klamra sig fast vid henne, och säga:

 ”Det är ju vi, vi älskar ju varandra, vi kommer alltid att älska varandra, minns du inte sången?”

 Jag vet, jag är hopplöst svår ibland, men aldrig aldrig att jag tänker låta något ont hända dig jag håller hårt intill mig genom regn och blåst.

 

Jag skulle vara en pojke som skulle såra, en pojke som skulle bli sårad.

 En pojke som lade märke till hur flickor lade sin honung i sitt te på sitt speciella sätt

 En pojke som luktade obeskrivligt gott och som lade stjärnor i ett spår till sin säng där det skulle ligga ett meddelande där det skulle stå:

”När du läser det här tänker jag på hur mycket jag älskar dig”

 En pojke som skulle älska att ligga i samma i samma säng som en flicka och lyssna på samma regn.

 

 

Mitt hjärta tusen gånger om


Kommentarer
Postat av: Morgonregnet

Vad jag bryr mig om

är att höra dig andas

veta att du är nära

förlåt, nu slutar jag

2009-02-23 @ 21:14:40
Postat av: V

Stjärnspåret, var det finaste någon gjort för mig, någonsin.

2009-02-23 @ 22:18:08
URL: http://katthelvete.blogg.se/kittiefuck



Namn:

E-postadress:

Blogg: