Faller lätt då vi är av samma sort kanske


Jag har blivit fruktansvärt dålig på att vara det där som heter social. Det bästa jag vet just nu är att ligga i ett instängt varmt rum och kika på japanska filmer, äta en hel massa som borde få mig att iallafall gå upp några kilon, känna det som om vi är oslagbara odödliga oförstådda, titta på någon som sover.

I helgen har jag iallafall tagit mig för litegranna iallafall. Eller nästan. I torsdags gjorde jag inte speciellt mycket mer än att ligga i en soffa med en fin en, men i fredags, då du.
Jag och Petter skulle ta oss in till vännäs och det årliga vännäsdagarna (förraåretförraåretnostalgiochfyförhelvete)
men ikket. Vi missade bussen med fem ynka sekunder, och vad mer? Nästa buss går halv tio. På kvällen.
Vi springer dock in i en lyckselebuss och är berädda att gå i någon timme från vännäsby, men så får vi höra av en liten blond nittiofemmatjej att det tydligen går en buss till vännäs från tväråbäck tio minuter efter att umeåbussen har passerat. Så vi hoppar av. I en flugig busskur mitt ute i ingenting. Men vad nu då? Vännäsbussen gick visst om en timme och tio minter. Jaha.
Men fram kom vi iallafall, och nu har vi upplevt tväråbäck.

Nu är jag en fruitsbasketsamling rikare, lite fattigare på värme, men det var iallafall en fin sommareftermiddag idag.









Kommentarer
Postat av: En lång mörk och snygg man.

Vi offrar allt, slaktar tusdenfalt.

Våra liv slits i stycken.

2009-07-13 @ 12:50:17



Namn:

E-postadress:

Blogg: