Jag kan dina trick. Kunde. Du kanske har bytt ut dem nu.


Jag skulle vilja skriva någonting om hur det exakt är. 
Sådär väldigt rätt.
Men det går inte så jättebra. Just nu är det svårt att sätta fingret på det. Men det som Dennis säger är nog sant. Det jag behöver nu är att ha någon nära mig. Någon jag kan riktgit lita på. Inte lite, eller kanske, inte någongång i framtiden, utan nu. Någon som jag verkligen vet bryr sig. Och inte visar sig vara någon annan.
Men nu känns det som om det är slut på människor. Att det inte finns någon kvar som inte har några förutfattadem eningar om mig som hindrar dem från att ens fundera på att vilja lära känna mig på riktigt.
Finns det någon? 
Det finns väldigt många jag skulle vilja våga försöka lära känna, men som vanligt är jag rädd. Så jävla rädd.




De flesta människor verkar tycka om att utan berusning dricka kaffe och prata på kaféer på eftermiddagarna. Hon hatar det, hatar tvånget att ha något att säga. Förlåt! ropar hon igen, hör sig själv att hon sluddrar.
Men för vad? skrattar människor. Du är ju underbar!
Förlåt för det då, sluddrar hon vidare och skäms för att hon är så krånglig, skäms för att hon klamrar sig fast vid nojorna och utanförskapet. Jag vill vara själv jag vill vara själv jag vill vara själv. Men om hon på allvar var helt ensam i livet skulle hon så småningom göra slut på allting, hon vet ju det. Hon vill inte alls vara själv, hon vill så gärna bara ingå i ett samanhang där allt är insentivt och fyllt och roligt och peppigt. Fullsträndigt pauslöst, nästan jämt. Men hon måste ändå få smyga iväg och försvinna lite när hon känner för det, och trots det ha kvar en lika självklar plats när hon behöver vara med igen. Hon kunde leva så tidigare, i den förra tiden, i den förra tiden. Det var själviskt och bortskämt kanske, men det var okej, man tyckte om henne ändå. För vi är ju alla olika. Hon är också unik. En unik fuläcklig människa i en härlig höst med fantastiska färger och klarare luft än hon någonsin kan minnas.





Kommentarer
Postat av: Anonym

love

2009-03-08 @ 19:33:06
Postat av: albin

Kan du inte lita på mig?

Jag älskar dig

2009-03-08 @ 19:37:19



Namn:

E-postadress:

Blogg: