"Kom ihåg, att jag är den enda h är inne som inte är galen"


Skapandekväll ikväll! Jag är full av det, jag skriver och syr på som bara den. Mitt nuvarande projekt är min avslutningsklänning. Jag kan avslöja att det är mycket spets och vida kjolar iallafall.Vitt med. Det känns som om vitt är någonting det måste vara på skolavslutningen.
Någonting jag mer gör är att skriva de sista meningarna på min tolkning av Valerie Solanas radikalfeministiska manifest Society for cutting up men. Om jag får säga det själv, är min text hemskt bra. Japp, man ska skryta lite ibland. Det mår man bara bra av.

Jag delar med mig av ett litet kort utdrag, och lite av min skaparpeppmusik.




"Tänk er en gata någonstans i Amerika.

San Francisco. Tänk er rännstenens smuts, tänk er hoparna av hålögda kvinnor i smutsiga lackkläder, tänk er stanken.

Tänk er bilarna med de tonade rutorna som sakta kör utmed trottoarerna. Beskådar.

Tänk er porrmusiken som jobbar dag och natt.

Mitt i detta skulle ni ha sett henne.

Valerie skulle stå lutat mot en vägg, men de höga bootsen leriga och slitna. Hon skulle ha sin silverkappa på sig, hon skulle röka cigaretter utan filter.

Året är 1955.

Kanske skulle ni se någon av bilarna stanna.

Kanske skulle de bara köra vidare.

Valerie var ingen särskild. Inte då.

Cosmogirl ropar på henne från skuggorna."








Kommentarer
Postat av: L

Jag vill läsa hela arbetet, du måste komma ihåg att skicka det till mig!

2009-05-07 @ 23:06:56



Namn:

E-postadress:

Blogg: