Det är inte förvånansvärt, det här är ingen text om göteborg - kravaller händer överallt

Först måste jag bara säga hur otroligt snabb och effektiv dagens media är. Det är helt galet.
Men iallafall, igår var det en stor händelse i Vännäs som många säkert har hört om.
Cirka åttio personer attackerade flera stycken lägenheter i centrala Vännäs under lördagsnatten. Gängmedlemmar från Umeå, tre personer från gänget Bloods beväpnade med knivar och basebollträn, ungdomar, föräldrar och andra vuxna. Jag kan bara säga att jag inte blev speciellt förvånad när min mamma ringde mig och grät i söndags när jag fortfarande vad kvar på spelkvällen.
Jag har varken tid eller ork just nu att skriva någonting längre om det här som har hänt, men det står överallt i alla tidningar. Lite kul ändå att Vännäs får lite uppmärksamhet, eh.
Men, till saken. Imorse så träffade jag upp Sofia, Malou och Rebecca från min skola, och vi satte direkt igång med planering och iordningställande. Ett rätt bra tal senare stod vi i solen utanför medborgarhuset med tv, radio, och tidningsjournalister runt omkring oss. Riktigt trevligt.
Nöjda med det vi uträttat begav vi oss iväg till skolans ute dag.

MEN

Alldeles när vi kommit dit ringde min mor till mig.
Först förstod jag nada.
Stockholm, svt, telefonsamtal, tv, nyheter?
Det framgick snart. En journalist från Stockholm hade sett mitt uttalande i webbteve, tagit reda på mitt hemnummer och ringt min mor och sagt att hennes dotter var inbjudet till att medverka i Go'morron Sverige.
Alltså jag. Alltså imorgon. Alltså att jag just nu sitter och väntar på att flygtaxin ska komma och hämta upp mig för att skjutsa mig till flyget som jag flyga mig till Stockholm! Ikväll!
Imorgon, tidigt tidigt så kommer jag att sitta tvsminkad, nervös och jäkligt glad i Go'morron Sveriges tv-soffa i direktsändning!
Jag var helt uppåt väggarna tillsammans med Sofia idag.
Så, om ni har tid imorgon den dödliga tiden SEX PÅ MORGONEN (eller iallafall ungefär då, kanske någon kvart senare) så måste ni titta på när jag ska prata om högst seriösa saker jag egentligen inte har så extremt mycket koll på.

Önska mig lycka till.





Sofia och Rebecca alldeles innan vi började.
Det är inte vi som gjort skyltarna dock, då skulle dom varit fina på riktigt.



Kommentarer



Namn:

E-postadress:

Blogg: