Såhär ser det ut


Jag har insett att min blogg har förfallit ganska mycket på senare tid.
Insett att jag inte skriver någonting på riktigt här, det blir mest skeva svärmerier och ytligheter. Men vad ska jag skriva? Det finns ju ingenting jag vill säga. Mitt liv är just nu rätt av trist och tråkigt. Ibland händer någonting. Då är det bra. Ibland händer någonting mindre kul. Då blir det sämre några dagar.

Okej, vad ska jag skriva nu då?
Jag spenderar dagarna antingen hemma ensam. Då gör jag i stort sätt ingenting.
Annars är jag väl mer eller mindre på stan. Då är det mesta bra, om det inte är en jobbig alltjaggörblirfelochhelvete dag, men det händer ju inte lika ofta längre. Det är ju sommar snart. Idag kändes det som om det började idag.
Jag gick barfota hem från bussen för första gången. Jag brukar ofta göra det, på sommarkvällarna påväg hem.
Mer då? Busstationen doftade utomland idag, vännäs luktade sockervadd. Lite som om det var vännäsdagarna igen, fast det är det ju inte.

Det känns som om jag inte umgås med någon längre. Jag träffar nästan aldrig arvid. Har inte gjrode det på länge länge nu. Skulle gärna vilja träffa kasper mer, men det blir aldrig av. Albin ser man inte skymten av, likaså Leila. Dennis träffar jag inte heller. Henrik är fin, ovanligt fin just nu. Petter är fin och mysig och bra. Eva är bäst. Underbar. Precis vad jag behöver just nu. På tisdag firas det med picnick och födelsedag och det kommer bli himla bra.
Fortfarande finns det så många jag skulle vilja våga lära känna. Jag har varken tid eller lust just nu.
Jag antar att jag är trött. Jag antar att det blir lättare med veckorna som går, snart är det sommar, snart är det festivaler och snart är det varma sommarkvällar och vackra pojkar.

Trött, lyssnar på björk, försöker tycka någonting annat är det jag tycker, försöker få bort den där känslan.
Jag faller.



Kommentarer
Postat av: karrekarrekarre

Jag måste ha sicksackat mellan "alltjaggörblirfelochhelvete"-dagarna hittils.

2009-05-18 @ 00:27:07
URL: http://astaggadastronaut.blogg.se/



Namn:

E-postadress:

Blogg: