Nionde oktober

Jag har varit riktigt igång på kulturfronten den här veckan! I onsdags såg vi en hemskt fin norsk film, "Mannen som älskade yngve" och dagen därpå en animerad film och kriget i Libanon som jag också tyckte mycket om.
På fredagskvällen såg jag tillsammans med min klass en tre timmar lång pjäs på profilteatern och åh, det är sådana ögonblick som får mig att förstå varför jag valde teater som inriktning. Jag fick en sådan lust att göra någonting, stå på scen, sy kostymer, läsa manus till långt in på nätterna. Jag vet inte vad det är med mig, men för det mesta nuförtiden har mitt intresse för det mesta stannat av, pausats, och en del helt stängts av.
Ikväll bakar jag creampuffs, från den japanska dramaserien Absolute Boyfriend som jag och min pojkvän sträckkollade på ett tag i somras, en sån där nostalgi sak.
(en sak att tillägga, jag har lite problem med kameraöverföringen till min dator så jag ber om ursäkt för bildbristen. Men snart åker jag bort och då kommer det nog en hel hög igen!)

Kommentarer
Postat av: Eva

yo, systrami.

ska se på söndag =)

2009-10-10 @ 10:54:06
URL: http://petrur.blogg.se/



Namn:

E-postadress:

Blogg: