FUL-LISTAN

Jag gillar att klaga på fula saker, så här kommer en till omgång.
- Att vara solbränd.
Alltså jag har aldrig fattat hela den här "brun-utan-sol, bronzingloation, sunkissed skin osv osv"
Kanske sitter det kvar från min emotid att vilja vara blek, hehe, men jag tror inte det.
Allt bli fulare till brun hy, man ser oftare ofräsh ut, och bara nä.
Jag läste för några veckor sedan om en brun-utan-sol, fast tvärt om. Alltså en blekkräm av något slag. Säkert inte nyttigt, men ändå något att ha i åtanke i sommar kanske.
- Leggings.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, SNÄLLA BESPARA OSS ANDRA MED ERA FULA SMALBEN. Jag fattar inte grejen här heller. Varför ens klippa av hederliga strumpbyxor? Okej jag fattar att det är lite mer praktiskt en del gånger, men inte är det fint. Och särskilt inte när folk sätter på sig strumpor OVANPÅ sina leggings.
Den sämsta kombinationen jag sett var nog spetsleggings och sedan orangerandiga strumpor i normal-längd utanpå.
- Glansigt hår.
Jag använder inte balsam. Alls. Och jag använder aldrig den där medföljande flaskan i hårfärgskartongerna som ska ge håret "extra glans" 1, Om man har superglansigt mjukt hår kan man inte göra något med det, inte sätta upp och inte tupera. Att bara ha det hängande kan man ju ha såklart, men då föredrar jag ändå matt hår framför superglans. Jag tycker för det mesta att glansigt hår ser fett ut på andra.
- Stora bröst.
Det här är såklart en smaksak, men på tjejer tycker jag verkligen att det är mycket finare med små bröst. A eller Bkupa är perfekt.

Kommentarer
Postat av: David

Annars så är ju alla grejerna på ful-listan en smaksak, inte bara bröststorleken. Dessutom är det dumt att ta med "stora bröst" på en ful-lista eftersom det inte är någonting man själv kan välja att ha och du själv lika gärna skulle kunna haft det. Det ligger även en aning kvinnoförtryck i att skriva att kvinnliga former är fula.

2010-04-23 @ 17:15:58
Postat av: hanna

håller med david

dumt att hacka på det man själv inte kan rå för. man borde hissa alla olika storlekar och former istället.

2010-04-29 @ 18:44:44
Postat av: cecilia

Jag håller med ovanstående lite, men det är mer förtryckt i dagens samhälle iallafall att ha små bröst, så det bör hyllas. Jag håller helt med om att det är snyggare hursomhelst.

2010-05-01 @ 17:47:29



Namn:

E-postadress:

Blogg: