OM KAMERAUTRUSTNING

CANON 350D + batterigrepp
Min kamera som jag haft sedan sommaren 08. Många frågar mig om jag inte vill skaffa en nyare version av canon serien, men min 350 funkar utmärkt!
Jag fick denna som present tillsammans med grundobjektivet som ligger på 18-55 mm. Objektivet är rätt värdelöst dock. Att jobba med en kamera tillsammans med ett batterigrepp är främst bra för stabiliteten, eftersom batterigreppen oftast är ganska tunga.
Pris Canon 350D + 18-55/3,5-5,6: ca 7700 (enligt denna sida)
Detta låter dock världigt dyrt? Vet ej vad de rätta siffrorna är.
Batterigrepp: 1500 - 3000kronor
CANON ZOOM LENS EF 100-200mm 1: 4.5 A
Mitt zoomobjektiv! Jag har använt det i kanske ett och ett halvt år, och det är mina föräldrars från början.
Superenkelt att använda, och ger riktigt bra bilder.
Jag använder det inte så ofta, mest till att fota scenbilder och likanande.
Här är några från Sorry Lets Bowls! spelning på kulturnatta förra året.
Min pojkväns bror längst till vänster föresten!
CANON ZOOM LENS EF 25-70MM 1: 3.5-4.5
Det här är ett objektiv jag inte använder speciellt ofta heller, men jag gillar det!
Det är rätt gammalt, från någon gång på åttiotalet om jag inte tar fel.
Nu för tiden går priset på 350 kronor, men mitt har jag hittat i vårt gamla fotolabb hemma.
SIGMA 17-70mm 1: 2.8-4.5
Det här är det objektiv som alltid sitter på min kamera, och som jag använde till all vardagsfotografering. Jag fick det i julas tillsammans med ett motljusskydd.
Jag älskar det.
Pris: ca 3000 (enligt denna sidan.
CANON UVFILTER 72mm
Mitt UV-filter som också alltid sitter på kameran.
Eftersom jag fick det i vintras har jag inte hunnit fota nätan alls utomhus, men i sommar ska jag testa det på riktigt! Det funkar alltså så att UVstrålarna som ibland kan skapa sk. "blåstick" när man fotar utomhus. Det är också bra att alltid ha på, eftersom man skyddar linsen.
Pris, okänt.

Kommentarer
Postat av: Daniel

ofta du inte köpt något av allt det där själv? ;) fett värt!

2010-04-02 @ 14:39:27



Namn:

E-postadress:

Blogg: