OM HUD HÅR OCH ANSIKTE


Vad är inte mer spännande än att se vilka spännande grejer folk kletar på sig?


Almond oil hand rescue treatment
Den bästa handkrämen mot torrahänder jag har provat, någonsin. Jag använder den jämtjämtjämt på vintrarna, och den luktar jättegott också. I samma serie finns den en slags pen-version till torra nagelband som jag har hört också ska vara bra.
135 kronor från The  Body Shop

Pink Grapefruit lipbutter
Det här köpte jag för presentkortet man får av The Body Shop när man fyller år!
Det luktar himmelst, grapefrukt är en av de bästa dofterna som finns. Jag har inte märkt så mycket av om den funkar dock, men lukten räcker för mig.
95 kronor från The Body Shop

Black Apricot lip balm
Ett läppbalsam jag fått gratis av The Body Shop, småglittrigt och tja det är väl något slags läppglans.
Också det här luktar dödligt gott, och för mig som inte gillar läppglans är det här bra eftersom det inte syns sådär jättemycket. Men på nudefärgat läppstift är det fint!
Jag hittar inte den här på hemsidan, och eftersom jag inte betalade för den så har jag ingen aning om priset. Det är iallafall från The Body Shop.

Moringa bodybutter
Hudkräm helt enkelt, fast en jättebra sådan.
165kronor från The Body Shop

Raspberry body scrub
Scubb som luktar exakt som hallonsylt!
215 kronor från The Body Shop




Sweet Lemon body lotion
Alltså, allt jag köper på the body shop köper jag nästan enbart för doften. Sen är ju allting bra också, och det är ju trevligt. Den här är fantastisk.
150 kronor från The Body Shop

Oliv naturell leave - in conditioner
Jag har aldrig använt balsamspray förut men fattade genast varför alla gillar det!
För mitt söndriga hår just nu passar det perfekt <3


Lóréals Elvital total repair
Den här köpte jag för några dagar sedan för att låta mitt blekta hår få reparera sig lite, och jag gillar det verkligen! Jag ska sova med dig i håret inatt så får vi se hur mitt sönderblekta ser ut imorgon.
75 kronor från Åhléns



Jag älskar smink! Men jag är ganska så låts så det blir en hel del osminkade dagar också.
Jag är verkligen inte speciellt facy när det gäller sminkprudukter, och har superdålig ordning bland allt också.
Jag tycker att jag passar rätt dåligt i smink, iallafall ögonskuggor/läppglans och sånt.
Jag har lite svårt med starka färger.
Till vardags använder jag concealer, två väldigt diskreta ögonskuggor från Make Up Store, mascara och eyeliner. Det är rätt sällan som jag använder foundation eftersom jag inte riktigt behöver det, och inte heller rouge. Mitt vardagsläppstift är nudefärgat och kommer från en sån där gammal sminkbox man hade när man var liten! Jag har två andra också, från samma låda men jag tror att det ena är lila eller nått så jag håller mig till det här.
Det är bäst! Det är nästan exakt samma nyans som mina läppar.
Jag har ett rött läppstift jag använder ibland, och det har jag köpt på en marknad för 30 kronor tror jag. Det är också fantastiskt! Jag tror att grejen med gamla läppstift är att dom är typ halvtorkade och att det är därför som dom håller så himla bra.




Microögonskuggor från Make Up Store,
nyanserna Vanilla och Masai
Det här är de enda skuggorna jag använder förutom en svart som också är från Make Up Store.
Den beigevita från franslinjen ända upp till brynen, och så den gråbruna i globlinjen. Ibland med fuktig pensen om jag vill att det ska synas mer än vanligt. Det är det bästa med skuggorna från MUS, att man kan blanda dom med vatten.
130 kronor/styck från Make Up Store



Ögonbrynspenna från Isadora nr. 22 Light brown
Det här är den enda pennan jag någonsin använt sedan jag började måla mina ögonbryn, och jag tycker att den är super. Den har en brynborste i enda änden också, vilket är praktiskt.
Ca 130kronor från Åhléns.


Volym-mascara från Isadora nr. 03
Mascara från The Body Shop
De här två använder jag för det mesta tillsammans, det funkar bra ihop.
Den från TBS luktar dessutom massor med Kanel!
Jag använder inte fransböjare över huvud taget heller.
ca 85kronor respektive 195 kronor från Åhléns/TBS



Cake eyeliner från Make Up Store
tillsammans med eyeliner brush nr. 102
Jag använder alltid flytande eyeliner innan denna och hade alltid lite problem med det. Den här är iallafall superenkel och används med en pensel doppad i vatten.
175 kronor från MUS

Concealer Cover All Mix från Make Up Store
Concealer i beige, gult och orange som funkar på allt.
265 kronor från MUS

Min foundation är från Nvey, nr. 510
Köpt på hälsokostbutiken Meretes i Umeå för ca 300kronor

Kommentarer
Postat av: Marie

älskar citronkrämen från the body shop!

2010-08-24 @ 09:04:51
Postat av: vic

Åhhh, jag älskar allt från make up store, haha. Jag har funderat på att köpa vanilla (ögonskuggan) i typ ett halvår, men har aldrig kommit för mig. Drar den åt gult eller är den ganska neutral i färgen?



(och deras cake eyeliner <3)

2010-08-24 @ 09:37:39
URL: http://etoiles.blogg.se/
Postat av: Madde

Och bara för att jag läste det här inlägget igår, så kom jag hem idag med Strawberry Bodybutter & Almond oil daily hand & nail cream.

Najss blogg också!

2010-09-03 @ 18:03:30
URL: http://madelenehagglov.blogg.se/



Namn:

E-postadress:

Blogg: