JANUARI - MAJ



Januari

I januari föll allt lite, haparandavistelse, rakade ögonbryn och drömmar om midgård och tillräckliga betyg.
Jag tror jag jag någon gång här tillbringade några dagar hemma hos Isak på en flerdygnsfilmkväll. Gjorde idiotiska saker kanske, men hade det trevligt.

jag lyssnade på sufjan den här månaden, och rätt mycket på broder daniel också






Februari

Jag var mycket på midgård, umgicks mycket med vännäsvänner för en gångs skull.
Förvirrad, var dålig på att göra rätt saker. Skrev hela böcker fulla med förvirringstankar och var mycket hemma.
Allt blev så småningombättre, jag gick på umefolk och träffade människor jag inte träffat på länge, och lärde känna nya. Jag åkte också på jokkmokksmarknad och frös med en gammal vän.

Jag lyssnade mest på Sigur ros och lykke







Mars

Jag åkte till paris och gick djupare och djupare ner mig i min fransosförälskelse.
Jag klippte av min lugg och använde nästan bara puderrosa kläder.
Jag kom hem till umeå igen och tillbringade tid på apberget med tex Dennis och Henrik.
Våren kom och jag åt min första mjukglass. Jag och Albin var en del på Anarkistcafét Kalabalik på Haga, och jag köpte SCUMmanifestet och blev insnöad på radikalfeminism.

Jag lyssnade på yann tiersen, smk och bob dylan, jag såg Im not there och blev kär i cate blanchet.










April

Jag åkte till Gällivare och släkten, såg snön smälta och vinterångesten försvinna, gick på caféer och träffade vänner, speciellt eva. Henrik fyllde år och vi ordnade en myckety fin men märklig födelsedagsfest åt honom.
Jag spelade brännboll och tyckte om min klass mest i världen. Jag hade min kanske finaste vårdag någonsin hemma hos min pojkvän med hans familj, hund och sojakaffe.
Jag cyklade överallt och det fanns blåsippor överallt.
En dag satt vi på sftaket och någonting hände, någonting började gro.

Jag lyssnade mest på lars winnerbäck och against me














Maj

Det blev äntligen maj, och med maj kommer såklart förta maj och kampmånaden. Jag drömmde om christiania och salemmarchen och gick i förstamajtåget och var lycklig.
Bakom mig drogs en vagn som spelade grioa och jag pratade med en anarkafeminist som var fantastisk.
Mina drömmar om berlin växte, liksom min tatueringsplaner.
Jag gick på fest hemma hos Kasper, och eva fyllde år.
Jag åkte på tvspelskväll ute i skogen och det där som grodde i april exploderade nu.
Det blev kulturnatta och kravaller i vännäs och stenar genom glasrutor. Jag pratade inför skolorna och fick samtal från tvchefer. Jag pratade i radio och fick flyg och lyxhotellrum med bubbelpol i stockholm city och pratade i direktsändining.
Jag levde mitt i allt, det blev vår på riktigt och jag sov med petter och isak på ett tak i centrum efter att vi sett gruvbberevyn. 

Jag lyssnade mest på thåström och på framviskande vackra ord.


Kommentarer



Namn:

E-postadress:

Blogg: