LÄNGTAN + SYHÖRN

Om två dagar åker jag till huvudstaden och jag är så himla himla peppad. Ikväll ska jag stresspacka, (jag brukar alltid packa under en fler-dags-period när jag ska någonstans, nu har jag bara en enda kväll) och imorgon ska jag på middag med min pojkväns familj. Gillar att säga det. Nu när det är så löjligt få dagar kvar som fyra dagar till våran ettårsdag så har jag blivit supertöntig och tonårsfladdrig igen. Jappjapp. Det får man vara.
En till kul grej var att jag har fått in två beställningar på plagg att sy upp!
Jag har nästan inte sytt något alls sedan visningen tagit slut och det har varit lite trist. Men snart är jag i Stockholm, och stockholm betyder tygverket och lite roligare saker än det dåliga utbudet som finns här i umeå.
Jag har som ni märker dåligt med inspiration för tillfället (alltså förlåt jag avskyr bloggare som i var och varannat inlägg klagar på att de har bloggat förlite eller inte har inspiration, men jag är likadan så w/e)

Men nu när jag ändå är i sytankar tänkte jag att jag lika gärna kunde visa lite av mitt syhörn hemma hos mig.
*trumpetande* Det är här de fantastiska kreationerna för Aagard Design skapas! *trumvirvel*
Först och främst, min symaskin! Den är modellen Pfaff Hobbymatic 919, och var min farmors innan mig.
Har länge funderat på att köpa en ny basmaskin, men jag gillar den här och så strular den  nästan aldrig.
Men i höst ska jag köpa en overlock om jag får ihop tillräckligt med pengar.
Här är min hylla där jag har det mesta av skisser, böcker, mönster och material.
Och min första provdocka till vänster (i rätt raffig outfit va? Skir spets och päls mmm) Dockan är egentlige inte till för sömnad, utan är en sån där som affärer ibland har. Man kan alltså inte ställa in storlekar med den.
Jag har fått den av min moster, och fraktade den på tåg ensam från danmark till umeå i en svart plastsäck. Väldigt osmidigt. Nä, men det som är bra med den är att den har mina EXAKTA mått överallt, så jag syr i princip allt till mig själv på denna.
Här är min andra provdocka jag köpte för några månader sedan för ungefär två tusen.
Till höger ser man en liten snutt av min klädstång som jag också köpte för några månader sedan. Himla bra.
tygtygtyg
Alla de mönster jag samlat på mig under åren har jag samlat i de här två lådorna.
Mitt syskrin! Lite opraktiskt, men fint. Det har varit min pojkväns mormors.
Och till slut den här miniatyr-resemaskinen som jag köpte för tjugo kronor på loppis som står som prydnad i mitt fönster.

Kommentarer
Postat av: elllllllllla

oh vad roligt att se. hur länge kommer ni vara i stockholm?

2010-06-16 @ 01:49:27
URL: http://ellaolivia.blogg.se/
Postat av: Sigmundveronica

Fabulous site. Keep it up ,best regards and shalom to all of you

2011-09-26 @ 07:47:04
URL: http://sigmundveronica.blogcheapster.com



Namn:

E-postadress:

Blogg: