07.05.10

Igår var jag på möte med de andra från visningen, himla kul, men rätt nervöst. Jag har ju egentligen inte träffat någon annan än Victoria förut, och har verkligen noll koll på vad alla andra ska göra.
Inser att jag har hiskeligt mycket kvar att göra, organisera, tajma tider, informera alla så att dom vet exakt vad som ska hända och när, och sy. Och föresten så tycker jag att alla som bor i Umeåregionen borde komma och kika!
En annan rolig sak är att det finns en liten chans att jag får ha en till visning under Umeå Fashion Weekend i höst!
Men jag vet faktiskt inte riktigt om jag orkar med all den här stressen en gång till.
Idag drar jag runt hemma i pojkvänst-shirt och syr tråkiga detaljer och blixtlås.
Köper glassbilsglass också.

Kommentarer
Postat av: Vic

Jag hoppas att visningen på Umeå Fashion Weekend blir av, jag är råtaggad. Visningarna är den största kicken jag vet. Jag gissar på att när du väl har visningen kommer du bli sugen igen för det är sanslöst vad adrenalin man har rusandes i kroppen just efter. Fast mycket slit är det, helt klart. Sanslöst mycket. Ett tips jag kan ge är att du skriver all information till dina modeller i ett worddokument, och så gör du ett för varje modell (alltså specifikt inriktat till modellen). Där kan du skriva vad personen ska ha med sig, lite saker för modellerna att tänka på, tider och liknande så behöver du inte påminna så himla mycket sen. Då delar du ut papperna på ett "modell-möte", informerar lite och sen så är det ungefär tusen saker mindre att komma ihåg kan jag säga. Nu blev det här väldigt långt vet jag, men det är för att jag vet hur läskigt det är första gången innan man haft en visning.

2010-05-07 @ 19:58:31
URL: http://etoiles.blogg.se/



Namn:

E-postadress:

Blogg: