DAG 4: MIN PASSION

(Fortsättning på detta inlägg)
Jag måste nog svara sömnad på den här frågan. Eller kärlek, men det är så mycket annat på min trettiodagars-lista som handlar om det så jag skippar det här. Sömnad alltså, något som ni som läser här på min blogg nog vet att jag sysslar en hel del med.
Någonstans i mina unga år började jag tråckla ihop klänningar till mina barbiedockor, mest av tygstumpar jag klippt bort från mammas dukar eller filtar etc. Första gången jag såg bandet Sarek blev jag frälst och sydde matchande sarek-klänningar i brunspräcklig fleece åt mig + min favoritbarbie. Japp, på den vägen var det!
Ett tag sydde jag ingenting alls, men när jag sedan började i högstadiet och hade syslöjd varje vecka blev det mer och mer. Jag har min gudomligt duktiga och peppande sylärare Åsa att tacka för att jag inte tappade intresset, hon var verkligen bäst. Det utvecklades alltså mer och mer och jag började sy upp kläder till mig själv. Jag är i princip helt självlärd inom området, förutom det som min syslöjden gav mig. Nu för tiden syr jag för mitt egna märke Aagard Design och allt som hör därtill. Ni hittar mig och mina kläder på aagarddesign.se! Jag syr just både för eget bruk och till visningar men jag syr även upp plagg på beställning. Det är det roligaste med min hobby, när andra vill bära sådant som jag gjort! Det senaste jag sytt upp var en halloweenkostym bestående av en fullfjädrad outfit till sailor uranus (från sailor moon) Om jag har tur får jag snart lite bilder på hur den såg ut in-action, då lovar jag att ni ska få se!
Det jag tycker så mycket om med just sömnad är att man får bestämma alldeles själv hur allt ska bli. Jag älskar att fullfölja en idé, att ha möjligheten till att egna versioner av plagg jag sett i affärer men som min plånbok inte räcker till, att genomföra sina egna visningar. Att få välja och vraka bland vackra modeller, att få bestämma hur de ska se ut, hår, smink, skor, allt. Att få uppskattningen och uppmärksamheten man får när människor ser vad man åstadkommit.

Kommentarer
Postat av: Kasper

"Första gången jag såg bandet Sarek blev jag frälst och sydde matchande sarek-klänningar i brunspräcklig fleece åt mig + min favoritbarbie"



hhahahaha



HAHAHAHAHAHHAHAHAH



HA HAH HAHA HAHA HA HAAHA HAAHAHAHHAHA



Det var lite kul.

2010-11-20 @ 01:01:23
Postat av: Sanna

måste bara säga att din hemsida är asfin!

2010-11-21 @ 00:51:58



Namn:

E-postadress:

Blogg: