DAG 5: DEFINITIONEN AV KÄRLEK

Kärlek är trygghet, tror jag.
Att behöva vara med varandra.
Det finns Den Första vågen av kärleken, de där första pirrande elektrisitetsfyllda dagarna eller veckorna innan man är säker på hur det blir, och den lugnare, säkrare kärleken man når efter en tid ihop. Båda är bra, båda är nödvändiga. Här är en låt som betyder kärlek för mig.
Jag måste citera boken "jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket" nu, eftersom den i sig själv nog är definitionen av kärlek. Läs den.
"till en början finns alltid valet att vara ensam. Sedan blir det inte ett val längre. När slutade det vara ett val? Vad är det i mig som har slutat att välja dig, som istället har flyttat in i dig så att jag måste vara med dig för att kunna vara mig själv?"

Kommentarer



Namn:

E-postadress:

Blogg: