MUSIKLISTAN



VAD LYSSNAR DU MEST PÅ JUST NU?

Jag lyssnar väldigt mycket på Bright Eyes, mest för att det är höst. Jag brukar lyssna på dom då.
Sen har jag återupptäckt Mogwai också, så det lyssnar jag på massor.
NÄMN EN LÅT SOM GÖR DIG LEDSEN.
Vi, med Lasse Lindh. 
VILKEN ÄR VÄRLDENS MEST STÖRIGA LÅT?
Bumpy ride och sånt som folk i min klass lyssnar på utan hörlurar.
FAVORITBAND/ARTIST, OF ALL TIME?
Svårt. Thåström kanske.
DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR TRETTON
Panic! At The Disco – Lying Is The Most Fun A Girl Can Have Without Taking Her Clothes Off
DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR FJORTON
Tokio Hotel – Rette Mich
DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR FEMTON
Kent – Rödljus
DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR SEXTON
Patrick Wolf – Augustine
BAND / ARTIST DU NYLIGEN UPPTÄCKT?
The sound of animal fighting
BÄSTA KVINNLIGA RÖST?
Regina Spektor och Edith Piaf
BÄSTA MANLIGA RÖST?
Ludvig Svartholm och Bill Kaulitz
VILKEN MUSIKSTIL LYSSNAR DU MEST PÅ?
Pop och indie, hehe jag är orginell.
VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL BLI GLAD?
Billie the visions låt A beautiful night in Oslo
VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL LUGNA NER DIG?
God is an astronaut
VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU HÅNGLAR?
When Streetlights Go Out eller Carla Bruni
VAD LYSSNAR DINA FÖRÄLDRAR PÅ?
Gemensamt lyssnar dom nog mest på Simon & Garfunkel. Pappa lyssnar på queen, och mamma på folkmusik av alla de slag. Mest från 
VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU LAGAR MAT?
Jag har Reginas skiva Far i cdspelaren i mitt kök, så det blir mycket sånt.
Och Glesbygd´ns låt Betong
SENASTE KONSERTEN?
Kent, på peace and love i somras
BÄSTA KONSERTEN?
Fever ray, på umeå open för två år sedan. Fantastiskt.
VEM ELLER VILKA LYSSNAR DU PÅ MEST JUST NU?
Kings of convenience och Bright eyes
HAR DU NÅGONSIN DEJTAT EN MUSIKER?
Alla som jag varit tillsammans med har mer eller mindre hållit på med musik faktiskt!
EN LÅT SOM DU KOPPLAR TILL DIN BÄSTA KJEJKOMPIS
Kings Of Leon – Use Somebody
EN LÅT SOM DU KOPPLAR TILL DIN BÄSTA KILLKOMPIS
Måste välja två personer, så;
The Knife – Girls' Night Out och Lars Winnerbäck – En svår och jobbig grej
EN LÅT SOM DU LYSSNAR PÅ NÄR DU ÅKER BUSS/TÅG
Explosions In The Sky – First Breath After Coma
VAD TYCKER DU OM KLASSISK MUSIK?
Bra, men jag lyssnar inte på det.
LYSSNAR DU PÅ MUSIK PÅ FRÄMMANDE SPRÅK?
Gärna Laleh´s låtar på persiska
DITT FAVORITSOUNDTRACK (FILM)?
500 Days of Summer, absolut
SÄTT PÅ EN LÅT SOM AVSLUTAR DEN HÄR LISTAN FINT.
Den här tycker jag väldigt mycket om.

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag snor denna!

2010-10-10 @ 15:38:56
URL: http://chocolatejesus.blogg.se/
Postat av: ellen

Åhhja. älskar Thåströms röst!!! Finns inget vackrare och mer känslofullt. Att se han live är nog bland de bästa jag gjort. Speciellt när han körde ''släpp aldrig in dom''.

2010-10-13 @ 18:34:03
URL: http://eellenlundstrom.blogg.se/



Namn:

E-postadress:

Blogg: