MIN ÖGONBRYNSTUTORIAL!

Här kommer en liten förklaring till hur jag målar mina ögonbryn, som ni frågade om på frågestunden! Eftersom allas bryn är olika så kan kanske inte alla göra som den här beskrivningen, men lite kanske!
Några bra grejer att tänka på och göra innan man tar fram pennan!
- Grunda med den delen man ska måla till (i mitt fall den smalare delen efter "svängen") med concealer. Då fastnar pennan bättre, och blöder inte ut.
- Plocka ögonbrynen ofta och noga, då blir dom som finast!
- Om man inte är van vid att måla sina ögonbryn så är det bra att börja lite lugnt, och kanske med en ljusare penna. Jag började måla mina bryn med en askgrå penna som inte syntes så mycket, men gick över till en mörkbrun kraftigare för några månader sedan.
- Plocka inte för mycket, det värsta som finns är när man råkar ta bort för mycket och så tar det jättelång tid innan det kommer tillbaka
- Klipp stråna ibland, så att de blir jämnlånga. Ibland kan brynen bli lite för buskiga om man låter bli
Såhär ser mina bryn ut innan jag har målat dem!
Jag börjar med att rita en rak linje från brynets början och ända upp till svängen. Det är viktigt att det blir helt rakt, utan konstiga utböjningar. De pennorna jag använder är nr. 22 light brown från Isadora, och en mörkbrun från samma märke, men där har numret och namnet skavts av.
Sedan drar jag ett lodrätt streck utefter brynets kant, och en likadan rak linje utmed den övre delen av brynet.
Sen fyller jag i innanför markeringarna, och drar ett snabbt mjukt streck efter böjen, och ner mot där man vill att brynet ska sluta. Här ser ni skillnaden mellan mitt omålade bryn, och mitt målade.
Klart! Såhär ser det ut när båda brynen är fixade och klara. Ibland mina strån är ovanligt spretiga tar jag lite hårspray mellan fingrarna och drar över bryna, då hålls det på plats bra!
Tillsammans med resten av min make-up! Jag använder väldigt lite smink, en aning foundation, eyeliner från Make Up Store som man blandar med vatten och applicerar med pensel, rouge och mascara.

Kommentarer
Postat av: Sarah

när man ser hur du målar så känns det som om det kommer se alldeles för strikt och påmålat ut men det ser ju verkligen asfint ut!

2011-02-01 @ 17:14:05
Postat av: Viola

Fint fint fint! Gillar dina ögonbryn.

2011-02-01 @ 17:51:48
URL: http://killercolours.blogg.se/
Postat av: Lina*Esteterier

Yay, ska nog prova lite faktiskt.

2011-02-07 @ 18:18:48
URL: http://esteterier.blogspot.com/



Namn:

E-postadress:

Blogg: