HJÄLP MIG KLARA DETTA!

För någon dag sedan var jag på en kostkoll hos en av min mammas medarbetare (hon jobbar som homeopat och kostrådgivare) Beskedet jag fick: jag är överkänslig mot socker.
Samma dag hade jag en tid hos min tandläkare. Beskedet jag fick: jag äter definitivt för mycket socker.
Problemet: jag är SÅ sockerberoende. Eller iallafall småtuggs-beroende. Nu i två veckor framåt ska jag iallafall försöka att inte äta godis/läsk/chips/allmän skit. Det jag har problem med är att hitta grejer jag gillar att äta som ett substitut, eftersom jag inte gillar tex. nötter och russin etc. Jag får dock äta mörk choklad! Just nu tuggar jag på någon form av pumpakärnor doppade i mörk choklad, helt okej. Imorgon ska jag till chokladaffären här i Umeå och fixa lite ätbart. En dålig sak är att det är vinter = att det inte finns färska bär och så. Åh /cry
fler saker jag har kommit på :
- frysen majs mmmmmmm bäst
- vindruvor
- frysta hallon
- frukt
- solroskärnor rostade i soya (salt, istället för lakrits som jag nog kommer att sakna mest)
- morötter
- selleri
Kan inte ni hjälpa mig att komma på andra grejer man kan äta som är goda?

Kommentarer
Postat av: SOCKER

sådant jag har ätit kanske lite för mycket av nu i höst: morötter + dipp, kex + brieost. vet inte om det räknas som nyttigt, men det är ju inte godis i alla fall! (+ älskar dina kläder, de är fantastiska. och du är så söt att man dör).

2011-01-06 @ 01:45:24
URL: http://pulsurbalans.blogg.se/
Postat av: Sara

hemmagjorda popcorn! Med typ örtsalt eller curry på

2011-01-06 @ 01:48:00
Postat av: Kasper

Är POPCORN ok?

2011-01-06 @ 02:48:32
URL: http://thenightshift.blogg.se/
Postat av: jessica

körsbärstomater, paprika, gurka, riskakor, sesamkex, ost (babybel är asgod), tuggummi

2011-01-06 @ 03:20:10
URL: http://maskrosb4rn.blogg.se/
Postat av: Malind

frysta blåbär så man känner att MM gott, eller frysta stora bär i allmänhet. Annars kanelknäckebröd..

2011-01-06 @ 04:47:28
Postat av: Cornelia

Det är stört svårt att inte småäta, det är mitt största problem i min viktminskning. Jag har dock märkt att om man tar en kopp te istför att äta något, alternativt om man äter apelsiner ist för frukt efter frukt (det tar ofta, iaf för mig, ganska lång tid att äta apelsin) är det nog bra. Borde dock varna att frukter också år sprängfyllda med socker även fast det är fruktsocker. Ah jo en sak till; en asbra efterrätt som har fruktsocker ist för vabligt socker är att ta en skål,skära upp frukt i den och sen hälla på kako.smakar som när man äter frukt och smällt choklad

2011-01-06 @ 09:08:31
URL: http://hansgustav.blogg.se/
Postat av: Anonym

mitt ultimata tips är sockerärtor.

2011-01-06 @ 12:05:22
Postat av: Ellen

Frysta bär och fryst mango!!! typ det godaste som finns!

2011-01-06 @ 12:59:20
Postat av: Ida

Om du gillar tomater är såna där små pärltomater perfekt. Dom är söta och goda.

2011-01-06 @ 14:08:23
Postat av: Olivia

en grej jag tycker är skitgod verkligen är hallon+kesella vanilj+digestive. vet ju inte om det är jättenyttigt men kesella är ett bra substitut mot exempelvis glass och digestive är väl nyttigare än vanliga kex? intalar mig det...



http://www.arla.se/Images/RecipeImages_270/15805.jpg

2011-01-06 @ 14:11:22
URL: http://ellaolivia.blogg.se/
Postat av: Olivia

kom på mer! jag har hört att om man skivar banan och her det i frysen ett bra tag, typ över en natt eller nåra timmar ska det tydligen smaka precis som glass! har aldrig provat själv dock.



keso är ju också jättegott. Typ keso och bär.

2011-01-07 @ 00:51:05
URL: http://ellaolivia.blogg.se/



Namn:

E-postadress:

Blogg: