SVAREN; SÖMNAD OCH AAGARD DESIGN

 

- Hej, jag läser din blogg väldigt mycket för att jag älskar allt du skriver om att sy och så! Kan du inte tipsa oss nybörjade om lite smarta saker att tänka på när man vill börja sy kläder?? Det skulle jag uppskatta supermycket.

Svar: Det var roligt att du tycker det! Ja, det skulle jag absolut kunna göra, men jag tror att jag väntar lite och gör ett helt inlägg om det lite senare. Kika in om ett tag igen!

 

- Kan man köpa kläder som du har sytt??? Jag såg en bild på en ljusblå klänning en gång och den var så himla fin!

Svar: Du kan köpa mina kläder på min hemsida aagarddesign.se! Där hittar ni både priser på plagg ur mina två kollektioner, lösa plagg, och hur mycket det kostar att få ett helt nytt plagg uppsytt efter din egen idé!

 

- Hur/när började du sy så mycket som du gör?

Svar: Jag började sy kläder till mig själv när jag var ungefär 15 år, och mitt märke Aagard Design startade jag våren 2010, och därmed började jag sy hela kollektioner och beställningsjobb.

 

Jenny Lee, en av mina modeller som gått för mig under mina båda visningar


- Hur ska man gå till väga för att vara modell för Aagard Design?

Svar: Innan jag skulle ha min allra första visning i Maj förra året har jag verkligen ingen erfarenhet av någonting som har med planering och sånt att göra, och något jag fruktade väldigt mycket var att ta tag i faktumet att jag faktiskt behövde ha några som mina kläder skulle sitta på. Jag gjorde rätt och slätt så att jag tog kontakt med några av de vackraste människorna från Umeå som jag kände till, och hoppades på det bästa. Jag var jättenervös när jag väntade på svaren från dem!

Inför min andra visning som jag hade i höstas på fashion weekend hade jag möjligheten att välja lite fritt, så då gick det både några gamla modeller från min förra visning, och några nya som jag kände skulle passa bra till min nya kollektion. Det är faktiskt en av de roligaste sakerna med att hålla en visning, att få jobba med så gudomligt snygga och framförallt sjukt duktiga modeller. Tack fina ni, om ni läser det här!

 

Nu pratade jag lite utanför din egentliga fråga kanske, så tillbaka till den. Om man är intresserad på att prova på att gå modell för mig på en visning så får ni jättegärna skicka ett mail till mig och berätta lite om er själva och skicka med lite bilder, så hör jag av mig! Min mail är, för er som inte vet; [email protected]


- Har du gjort din hemsida själv? Den är jättefin!

Svar: Det har jag! Jag satt i flera flera dagar och försökte lära mig hur det skulle gå till, och jag tycker att resultatet blev riktigt bra!

 


- Roligaste respektive tråkigaste plaggen att sy?

Svar: Bra fråga! Att lägga motveck i en kjoldel är sjukt långtråkigt, och en linning är ju inte heller det mest spännande man kan göra så jag måste nog säga kjol. Dock så kan man ju göra en kjol rolig med lite speciella detaljer och sånt, men i sin helhet inte så kul.

 

Det roligaste är nog klänningar, kanske för att man får göra rätt mycket och kan variera sig i all oändlighet med skärningar, ryggar, knäppningar, kragar, ärmar och kjoldelar. Man kan göra allt!


Kommentarer
Postat av: Anja

Men oj! Inte visste jag att du säljer kläder! Ok, du har snart en ny kund här. Ska beställa två kjolar inom en snar framtid, ska kolla lite mer under veckan nu. Oh boy, I'm in heaven!

2011-01-23 @ 22:42:50
URL: http://anjasstockholm.blogg.se/
Postat av: Anja

Sv: Mjukiskjolen ska jag definitivt ha och så funderar jag på den ursnygga, långa (gråa) kjolen. Jag vet att den inte säljs i originaltyget så där blir ju frågan vad som finns. Jag mailar dig under veckan så får vi bestämma lite mer!

2011-01-23 @ 22:56:12
URL: http://anjasstockholm.blogg.se/
Postat av: Kasper

SV; Jao, VK.



Jag tycker förövrigt fortfarande att bilden är helt wtf. Allvarligt, kolla på den, jag fattar inte?

2011-01-24 @ 10:28:42
URL: http://thenightshift.blogg.se/
Postat av: Ema

Jag älskar de översta bilderna.

Din glugg är helt <3



Jag fastnade lite för dehär två bilderna också.

Hon var verkligen jättefin,

likaså är din blogg. Jättefin.

2011-01-25 @ 22:30:19
URL: http://smalfilm.blogg.se/



Namn:

E-postadress:

Blogg: