SVAREN; UTSEENDE



- Hur sminkar du dig och vad för smink använder du? Håller det sig bra? Jag menar, när det är fuktigt ute som nu på vintern så brukar det bara bli konstigt. Man ser tröttare ut med sminket än utan och sådär. Vet inte vad man gör åt det.

Svar: Jag planerar ett sminkinlägg med vilka produkter jag använder och så till lite senare, så det kan du läsa om då! När det kommer till smink om vintern så förstår jag verkligen vad du menar! Om det är sådär riktigt riktigt kallt som -25/30 så sminkar jag mig oftast inte alls eftersom att det är praktiskt taget omöjligt för en eyeliner att hålla sig på plats då. Det jag brukar tänka på om vintern är att (gud vilken skönhetstipsklyshá egentligen) ~återfukta huden~ Det är faktiskt mycket viktigare än vad man tror! Att använda mycket försvarets läppsalva är också något livsviktigt för mig, eftersom läppstift inte ser så jätteroligt ut över ett lager fnasig hud. Sen använder jag också lite för mycket concealer på vintern än vad som egentligen är nyttigt för huden, men jag tycker att det är skönt att slippa en superröd näsa och svarta påsar under ögonen på grund av för lite ljus!

 

- Kan du inte visa lite bilder från när du var yngre? Jag minns att du berättat att du var emo, det skulle vara kul att se haha!

Svar: Det kan jag göra! Ska leta upp lite bilder


- Du har jättefin hy, har du alltid det eller har du också dåliga dagar med finnar ibland? ^^

Svar: Jo visst har jag dålig hy ibland! På somrarna får jag lätt finnar och så i pannan eftersom jag har ganska tjock och tung lugg! Men jag får också ”vanliga” vardagsfinnar ibland, men inte så många och som tur är inte speciellt ofta. Det konstiga är att jag tar väldigt dålig hand om min hy, jag sover till exempel rätt ofta med smink.

 

- Vars brukar du köpa dina kläder? :)

Svar: Jag köper väldigt mycket second hand, men det är ju inte så roligt svar kanske. De riktiga affärer jag köper mest kläder från är nog Monki, h&m och Beyond Retro! Jag handlar aldrig kläder på internet.

 

- Vilka skönhetsprodukter använder du? :) du är skitsnygg btw

Svar: Jag använder väldigt lite skönhetsprodukter ärligt talat. Olivas cleansing mousse med olivolja försöker jag att använda varje dag, den passar bra för ganska vanlig hy, utan direkta hudproblem. Försvarets läppbalsam har jag redan nämnt, och till händerna använder jag The Body Shops Almond oil hand rescue treatment som är den perfekta handkrämen till vintertorra händer!

 

- Snyggaste respektive fulaste man kan ha på sig?

Svar: Något jag har börjar gilla väldigt mycket så senare tid är långkjol, gärna stora och vida i femtiotalsstil. Det passar dessutom dom allra flesta! Jag ogillar leggings med korta ben väldigt mycket, sådana som slutar mitt på vaden. Det är osmickrande för ALLA. Jag ogillar också i princip alla plagg med nitar/remmar/blixtlås utan funktion och sånt.

 

- Favoritklädesplagg?

Svar: Det plagget jag oftast har på mig är en ganska skabbig blå flanellskjorta eftersom den är så otroligt bekväm, men om jag ska välja något som är fint så är det nog min blåblommiga långkjol!

 


- Jag har sett att du inte har hål i öronen, det är rätt ovanligt! Vad tycker du om sånt som piercings och tatueringar?

Svar: Ja, det är många som har kommenterar att jag inte har det! Jag vet inte hur det kommer sig, det blev liksom aldrig av när jag var i den åldern då alla tog hål, och nu känns det som om det inte spelar någon roll. Sedan gilla jag inte örhängen så mycket. Piercings i övrigt gillar jag väldigt mycket, min pojkvän har snakebites (dubbla hål i underläppen) och septum (näsan). Jag har själv funderat på att pierca mig också, men jag tror inte att det kommer att bli av. Om det skulle vara något så skulle det nog bli en medusa (en sån här)

 

En gång för ungefär ett år sedan försökte min pojkvän pierca mig i naveln, men han var så nervös att hans händer darrade så mycket att smycket ramlade av kanylen när han försökte dra igenom den! Det gjorde sjukt ont, så efter det har jag inte vågat

 

Tatueringar gillar jag också, det vill jag gärna ha! Jag har en hel mapp på min dator med bara fina och speciella tatueringar.

 

Hur gör du med dina ögonbryn, de är så sjukt snygga!

Svar: Jag gör ett inlägg om det här lite senare! Det är många som har frågat mig så jag tänkte visa lite med bilder och så och inte bara tråkig text.


Kommentarer
Postat av: Vic

Sv: Jo, men på Ohlssons kostar metallblixtlås liksom 60:-/styck, det är lite för mycket pengar.

2011-01-22 @ 22:12:28
URL: http://etoiles.blogg.se/
Postat av: angelica

Avokadon va ju as ball! x) Likaså världskartan. Man kan typ pricka för vart man har varit i världen! :)

2011-01-23 @ 15:47:50
URL: http://orangesextiotalare.blogg.se/



Namn:

E-postadress:

Blogg: