04 MARS, 2011

Imorse försov jag mig och missade min skolbuss. En bra grej med det var att det var helt ljus och full vårsol när jag gick från min buss till min skola. Såhär ser det ut påvägen. Umeås tågsystem! (bild tillängnad Alex)
När man ska till min skola går man över en lång bro som kallas för kanelbullebron.
Njöt i solen. Så jäkla skönt så att jag dör
Min skola (Midågårdskolan) ligger på ett gammalt militärområde, med massor av snygga hus
Ett av dom är Profilteatern som är en teaterförening som sätter upp sjukligt bra pjäser som vi i teaterlinjen får gå på gratis <3
Just nu håller vi på med att ljussätta ettornas projektarbete som kommer att sättas upp om några veckor. Ni som ska, eller funderar på att börja på midgård ska veta att ettornas projekt är en av de roligaste grejerna man gör! När vi satte upp vår föreställning "Karantän" för precis ett år sedan var jag helt uppåt väggarna stressad, men väldigt väldigt peppad och glad! Att få jobba med alla andra ettor, att följa processen från manus till färdig pjäs, ehrwwr vad kul det var. Här är ett inlägg från då förresten!
Det jag ville komma till var iallfall att det alltid är teatertvåorna som sätter ljus på dessa projekt, och nu är det vår tur!
Alla rån och lampor! Nu har jag lov en vecka, men veckan efter det kommer jag att vara i skolan från 08:20 till 23:00 varje dag för att programera lampor och sköta ljusbordet under föreställningarna. Tjoho!

Kommentarer
Postat av: Kasper

Första bilden ser postapokalyptisk ut

2011-03-04 @ 20:55:36
URL: http://thenightshift.blogg.se/



Namn:

E-postadress:

Blogg: