en del grejer jag tänker på ibland

- T.ex. den där obefintliga hårfina linjen mellan vänskap och förälskelse. Den finns nästan inte tror jag, och det är både bra och dåligt på ett sätt. Att sådär tycka om någon jättemycket, hur stor skillnad är det egentligen från känslan av förälskelse? Jag har i princip bara haft två nära killkompisar genom tiderna som jag inte har blivit "förälskad" i. De killar jag varit tillsammans med har varit mina bästa kompisar, och det är så dåligt dåligt dåligt för hur bra det än kan vara så förstör det alltid den vänskapen som fanns före. Det är en bra grej med mitt förhållande nu, vi var inte vänner innan vi blev kära. Bekanta, visst, men inte vänner. Och det är så bra.
- Hur man hittar tillfredställelse i något som inte är relationer. Jag är otroligt beroende av relationer, av alla de slag. Kärlek som vänskap, familj och bekanta. Relationer måste man ju ha såklart men dom är svåra att förstå sig på och hantera, jag är dålig på sånt där.
- Hur man blir bekväm med att umgås med andra människor. Jag har svårt för det. Prata, samtala, hitta på något, hänga. Det kan till och med blir jobbigt och trassel i mitt huvud när jag är med dom jag tycker allra mest om och som känner mig bäst av alla.
- Hur man tar sig ifrån bekräftelsenojja och om det över huvud taget ens går. Och varför det är så stark känsla, ett sånt starkt beroende.
-  Alla relationer man har genom åren som försvinner. Jag gick på en gata häromdagen och gick förbi en port och där bodde en tjej som jag var bekant med förr och som jag tyckte mycket om men som försvann.
- Om killar generellt blir lika glada av spontanitet som tjejer ofta blir. Sånt där som sms mitt i natten, att spontant ringa på dörren, säga hej, ringa utan att ha bestämt.
Har ni några svar?

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vad skönt att läsa om nån annan som är som jag. Jag har samma som du om att vara bekväm att umgås med andra. Ibland är jag så dålig på det sociala spelet.

2011-05-19 @ 18:28:44
URL: http://heavyhorses.blogg.se/
Postat av: Candy

Det är nog ganska svårt att svara på om killar rent generellt blir lika glada över spontanitet som tjejer. Sådant handlar föga om kön och betydligt mer om personlighet. Jag är t.ex. en tjej som inte är så överdrivet förtjust i spontanitet. ><

2011-05-20 @ 15:31:10
URL: http://www.eye-candy.se



Namn:

E-postadress:

Blogg: