LITE HJÄLP ÖNSKAS!

Hej allihopa, hörni jag tänkte utnyttja er lite och fråga om nån av er har någon erfarenhet av festivalbussen? Alltså den buss som går från massor av städer i Sverige till olika festivaler. Bussen går från Umeå klockan sju på morgonen och kommer fram till Borlänge vid fyra på eftermiddagen. Alltså nio timmar i en varm buss troligen full med fulla fjortisar. Jag är rätt så negativ till det här men min resekamrat tycker absolut att vi ska åka buss. Så, har nån av er åkt den eller vet någon historia om någon annan som gjort det? Kramar!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har inte åkt den sträckan du ska, men jag kan säga att alla de gånger jag åkt med festivalbussen så har det gått smidigt och bra.. Visst att folk festar o dricker på bussen, men det sker oftast i slutet av resan, dvs i närheten av festivalen.. Så jag tycker du ska åka bussen! :)

2011-05-09 @ 13:33:41
Postat av: elin

jag och min kompis åkte buss från Göteborg till Hässleholm, inte heller en jättekort sträcka.

Det gick faktiskt jättebra. På vägen dit var alla astaggade så det var bara rolig stämning och kul att lära känna folk redan innan festivalen. Sen var det ju såklart några häftiga typer som satt och spelade dålig musik väldigt högt, men sånt får man väl ha överseende med (eller slå dom på käften).

Resan hem var inte så mycket att prata om, alla var bakis och sov typ hela resan. Ta med öronproppar om du har nån snarkis bredvid dig!

Och det blir inte speciellt varmt, bussar som åker långt har kalasbra ac! Plus att man stannar rätt ofta :)

Åk ni så kan du säga hej till mig på peace and love!

2011-05-09 @ 13:34:19
Postat av: ronja

Förra året åkte jag från Stockholm till Borlänge och det var faktiskt lugnt. Ingenting som inte hörlurar kan dölja

2011-05-09 @ 14:34:30
URL: http://methyphilia.blogg.se/
Postat av: ola

festivalbussen e dryge. hyr en minibuss (eller en stor bil med 9 säten kanske det heter) vi hyrde en sån till förra sommarens peace. det ägde SÖNDER. kostnaden blev typ desamma som festivalbussen men det var så otroligt praktiskt att ha en bil där nere i borlänge. vi åkte och handlade och badade osv osv osv. sen kunde vi åka hem exakt då vi ville och stanna på vägen exakt då vi ville. det ägde helt enkelt. ett tips! eurocar hyrde vi. kramkram!

2011-05-09 @ 17:25:52
URL: http://olaolaolaola.blogg.se/
Postat av: matilda

2007 åkte jag och ett par vänner från vänersborg till arvika, alltså en betydligt kortare rutt på runt 3/4 timmar. då gick det bra, bussen stannar ju ett par gånger under resan. men om det är mitt under högsommaren, väldigt lång resa och allt det du beskriver så vet jag inte. prismässigt sett kan man hitta billigare biljetter med tåg eller liknande. kanske har någon vän i sällskapet en bil att låna, och så kan man dela på bensinkostnad? roadtrips brukar alltid vara feta.

2011-05-09 @ 17:38:17
URL: http://kallhudochspets.blogg.se/
Postat av: Anonym

tipskavalkad för festivalbuss:

1. sminka dig inte på morgonen

2. ta med dig våtservetter du kan använda för att torka händerna/ansiktet

3. ta med dig minttuggumin

4. om du är rökare, ta med nikotinplåster

5. ta med dig en riktig kudde. en liten alltså.

6. ta med dig en bok du VET är bra, om du tar med dig något du inte är säker på kan du tvingas sitta där i nio timmar med bara tråkigheter

7. eftersom du reser med en vän: KORTLEK!

8. ladda ipoden med ny musik, det dränker ut fjortisarnas prat

9. försök att somna sent natten innan, eller inte alls, så du kan sova på bussen

10. penna+papper=rita

2011-05-09 @ 17:42:49
Postat av: frida

min pojkvän åkte den förra året.

den hade ej AC. han tyckte inte att det var kul att åka den, nej...

2011-05-09 @ 22:22:08
Postat av: Jeny

Frågar du mig så är festivalbussen underbar, om inget annat så är det bekvämt att åka hela vägen till festivalen. Visst, det är högljutt (men man är på väg till festival så det är bara roligt), det kan vara varmt men inte så att det blir jobbigt. Jag har åkt från Helsingborg till Arvika med festivalbussen ett par gånger, vilket är minst 8 timmar. Jag föredrar det om man har råd. Tåg är jobbigare pga all packning.

2011-05-10 @ 01:07:25
URL: http://frenchindiedisco.blogg.se/
Postat av: M I K A E L A

Jag har bara åkt kort med festivalbuss, ca 3 timmar. Inte så farligt, men kan tänka mig att en kudde eller något hade varit bra om man åker längre.

2011-05-15 @ 21:23:04
URL: http://bjarvemikaela.blogspot.com/
Postat av: Anonym

jag har åkt festivalbussen från umeå-borlänge två gånger, och inte upplevt några problem alls! alltså alla är ju skittrötta på morgonen så alla sover typ halva vägen, sedan stannar man i tönnebro och käkar mat. sedan går sista biten fett fort :) aldrig varit någon som varit dräggfull på bussen eller liknande. det mest negativa är väl att det varit för varmt eller för kallt i bussen, inget mellanting! men ta med kudde, filt/jacka, musik, sällskap, godis och vatten :) supersmidigt att man blir avsläppt bredvid campingen också, så slipper man släpa grejerna så himla långt!

2011-05-17 @ 16:18:42



Namn:

E-postadress:

Blogg: