INFÖR KULTURNATTAVISNINGEN

jag började dagen med att packa tusen saker och tusen påsar in i bilen, se över alla uppsättningar och alla listor en sista gång, och så in med bilen mot lokalen i stan. Här var jag ungefär noll nervös vilket var ganska nice.
väl framme gick vi igenom kamerautrustning och satte upp stativ, Petter dokumentärfilmade hela proccessen! Det kommer ni få se om någon vecka när den är färdigredigerad.
packa upp, rada upp grejor, nojja över glömda saker, etc.
såhär såg jag ut i lokalens spegel
Lite koreografigenomgång med stans grymmaste/snyggaste/duktigaste modeller. Men faktiskt, jag blir helt sjukt imponerad av dessa tjejer som utan någon egentlig erfarenhet bara drar ut och äger scenen. Ni är bäst! Det är ju också det roligaste (och läskigaste) med att ha en visning, att få jobba med andra människor och tillsammans se hur det fortskrider, följa deras framsteg. Håhå jaja vad mitt lilla mammahjärta pickar haha
Nellie Jonsson, som också satt med mig i flera timmar dagarna innan visningen och tryckte upp tyg. Tack fina du!
Jenny Lee Lantto, som ni nog såg förra visningen under Kulturnatta. Jag minns att när jag skulle fråga henne det första året om hon ville gå för mig så satt jag med smset i säkert tjugo minuter innan jag vågade skicka. Jenny Lee var en sån där tjej man var lite rädd för nämligen för att hon var så snygg och farlig. Men hon sa ja, och nu (lika snygg och grym som alltid såklart) så vet jag nu också att hon är himla trevlig och fin att ha och göra med!
Ida Brandt, allmänt grym brud som också gått två år för mig nu.
och Ebba Zingmark som var den enda nya modellen jag lade mig till med iår!
Här har ni dom allihopa alldeles innan utgången mot stora scenen! Fr. vän: Kasper Irgens, Nellie Jonsson, Maja Carlsson, Evelina Fernerud, Jenny Lee Lantto, Ebba Zingmark och Ida Brandt
Utanför väntade tre ordningsvakter på oss, och tillsammans med dom andra modellerna och designers fick vi vakteskort hela vägen fram till backstrageområdet. Lite småhäftigt sådär <3 Här började jag bli nervös på riktigt, eftersom vi gick igenom publiken som stod där och väntade på att vi skulle komma upp på scenen, just vi!
Och så var det dags. Tillsammans med tre andra designers (Naucler Design, Vicky Sue och Fallen Beauty Design) plus deras modeller som minst dagt inte tog lite plats med allt från extremt höga påfågelsfrisyrer till robotarmar. Men där stod vi iallafall, mina modeller och jag. Och sedan var det dags för oss. Musiken började ljuda, och jag stod med mina modellers händer i mina. Men det är en annan historia ni får höra och se en annan gång!

Kommentarer
Postat av: kasper

Hur ska jag tolka det här.. Är jag en fin tjej eller är jag inte fin alls? :(

2011-05-23 @ 20:01:49
Postat av: Sara

Åh vad spännande det ser ut, och ni är alla helt galet snygga!

2011-05-23 @ 21:36:51
URL: http://hjaerteress.blogg.se/
Postat av: Rebecca

fy fan vad fint.

åh. du är alldeles för fin. dör.

2011-05-23 @ 22:12:46
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se/
Postat av: Magda

Åh gud vad fina kläder. Och så fina modeller!

2011-05-24 @ 18:56:31
URL: http://an0rakcity.blogspot.com/
Postat av: Jenny Lee

Åå du är så söt och fin och go. Haha! puss på dä

2011-05-24 @ 19:23:07



Namn:

E-postadress:

Blogg: