OM PÄLS OCH SÅ

Candy sa en bra grej om mitt tidigare inlägg!;
"Varför skulle någon hata dig för att du bär äkta päls? Det vore ju onödigt. Däremot kan man ju ifrågasätta valet, precis som Julia undrar jag varför du inte använder fakepäls. Tycker du att det är fulare eller anser du det vara ett sämre val miljömässigt sett? Notera nu att jag bara är nyfiken och knappast syftar till att kasta hat på dig, vore synd om du misstar det för att röra sig om det. Tyvärr ganska vanligt inom bloggvärlden att folk förväxlar konstruktiv kritik och nyfikenhet med försök till att hata och trycka ner."

Svaret på detta är helt och hållet utseendemässigt. Jag tycker tyvärr att det är galet svårt att hitta fakefäls som ser okej ut, oftast är det plastigt och ser otroligt konstgjort ut. Jag tycker inte heller att det är något fel i att använde päls, speciellt inte om den är ärvd/second hand!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Problemet med att använda päls över huvud taget är ju att man sätter en social stämpel på det, en stämpel som säger att det är helt okej.

2011-11-05 @ 18:01:21



Namn:

E-postadress:

Blogg: