DET DÄR MED ATT VARA ~UNIK~

En sak som länge har varit ett störningsmoment för mig är mitt problem jag har med stora och framförallt populära klädkedjor. Det är inte hemskheter och barnarbete jag pratar om här, utan ilandsproblemet att det helt enkelt är OMÖJLIGT att köpa något och tro att man nästa dag i skolan ska vara ensam med ett roligt nytt plagg! Näe, jag lovar dig, minst tre av brudarna på skolbussen har exakt samma plagg Kanske en annan färg eller så, men you get my point. Speciellt när man går på min dryggeestetskola Midgård ehe.
Monki är mitt bästa exempel här. Jag tycker ärligt talat att deras plagg oftast är skitfina! Astuffa! Men jag har nog aldrig kunnat köpa ett plagg som inte varit svart eller grått och känt mig bekväm med det. Jag vet inte vad problemet riktigt ligger, men jag avskyr verkligen det där med att flera personer ska ha samma kläder. Det funkar ju om man som mig nu för tiden enbart köper svarta saker, men såfort det blir lite mönster eller färg eller speciella kragar (som Monki är så duktiga på) så händer det direkt. Ett kul exempel är min röda höstjacka jag köpte på monki för kanske två år sedan, jag var såå käär i den och älskade allt som hade med monki att göra ungefär. NU, två år senare och röda kappor är det mest populära nånsin typ, så kan jag inte åka skolbussen på morgonen utan att inte mindre än TRE tjejer från min skola, BARA min skola, har på sig en likadan. Nu har jag iallafall tagit tag i mitt ilandsproblem och köpt mig en hederlig tråkig svart kappa. Japp.

min tjusiga röda monkikappa för två år sedan


Kommentarer
Postat av: sugarhearted

Fast var inte röda kappor ganska populärt redan för två år sedan? Och tre? Det har väl "alltid" varit mer eller mindre hett på hösten, men just 2008- 2009 upplevde jag verkligen en boom av röda jackor och kappor. Eller också beror det på att jag flyttade till Stockholm där folk är lite mer klädmedvetna än i den yttepyttelilla hålan i Norrbotten som jag bodde i. Så att jag helt enkelt såg fler som "klädde upp" sig. ><



Snygg kappa hur som helst! Tycker du kan ha den även om en massa andra har det, den är ju jättefin. Det är synd om sånt du tycker är fint ska avstås bara för att du vill vara unik, liksom. Men förhoppningsvis trivs du i din svarta kappa också. :)

2011-11-25 @ 13:50:11
URL: http://sugarhearted.wordpress.com
Postat av: Karré

Men du måste ju utveckla varför! Let us delve into the mind of Afterglow

2011-11-25 @ 15:49:34
Postat av: hanna

Alltså förstår inte vad som skulle vara problemet? om man tycker att någonting är fint spelar det väl ingen roll om alla eller ingen har det?

2011-11-27 @ 18:03:10
URL: http://turistensklagan.blogspot.com
Postat av: pandasoppa

fast vadå! du matchar ju ändå din jacka med annat och blir unik på det sättet. plus visar hur mycket finare du kan matcha än alla andra med samma jacka!!!

2011-11-29 @ 20:07:04
URL: http://pandasoppa.blogspot.com/



Namn:

E-postadress:

Blogg: