ATT JOBBA MED TEATERKOSTYM

Nu är det sex veckor kvar innan all teaterkostym ska vara klar inför projektet! Det resulterar i att jag i princip varje ledig eftermiddag sitter vid maskinen och jobbar häcken av mig. Men gud vad jag älskar det här, åh.
Den senaste tiden har jag bland annat översatt och konstruerat ett mönster till en korsett.
Färgat en hel massa tyg har jag också gjort! Den här gången var det ulltyg, och jag har ett bra tips. När det gäller ull och polyestermix fäster färgen bättre om du också tillsätter 1/2dl ättiksprit per färgkartong!
En massa veckande och plisserande har det också blivit.
(Hemsk blixtbild, jag vet)
Jag sydde klart min allra första korsett, och den blev så himla bra! Mm finns seriöst inget sexigare en kvinna kan ha på sig alltså, känner en stark lockelse att bli goth_girl så att det är ok att använda korsett till vardags <3
En enorm underkjol blev det också, och någon slags början till en överkjol i sammet. Snart har jag en hel kostym klar! Det kommer bli fantastiskt att se den in action på scenen.

Kommentarer



Namn:

E-postadress:

Blogg: