NÄR ETT ÅR HAR GÅTT





Fem händelser som har varit bra det här året

1. Dom där månaderna i våras/sommras när jag var helt ensam och singel och levde livet ihop med många nya vänner på alla möjliga platser i Umeå.
2. Påbörjade ett distansförhållande och har genom det lärt mig att lita på mig själv och andra, något jag varit väldigt dålig på förr.
3. Åkte en vecka till sydfrankrike, och det blev min bästa semester någonsin!
4. När vi började komma igång på riktigt med vårt slutprojekt!
5. Årets jullov, ingen tvekan.



Fem händelser som har varit jobbiga
1. När min pappa blev väldigt väldigt sjuk i vintras
2. När jag gjorde slut med mitt ex
3. (I princip hela våren var en big mess)
4. Att ha sin pojkvän 90 mil bort.
5. Skolan i allmänhet typ, att jag inte känner att det direkt ger mig något, och att jag tragglar mig igenom terminen mest för att få tiden att gå.


Vad har du lärt dig det här året?
Jag har lärt mig att vara galet mycket mer självständig än tidigare år, att ta mig igenom svåra perioder på ett bra, utvecklande sätt, (och inte självdestruktivt sätt), en hel del nytt inom sömnad och dräkthistoria, att organisera sitt arbete och att prioritera pengar på rätt sätt.





Hur skulle du beskriva din stil 2011?

Mycket svart, som alltid. Mina älskade svarta jeans har varit på mycket (jag har förresten köpt nya nu!), hemmasydda blusar i sköna material och fina mönster. Generellt mer enkelt och bekvämt än tidigare år, med så få onödiga detaljer som möjligt. I somras hade jag långklänning en hel del, och nu har jag mest bastjöjor i trikå, lite collagetröjor och lite genomskinliga stumpbyxor. Pojkvänströjor ligger också högt upp på listan! På mina fötter är det doc´s och håret är mörkare och längre, trassligare.



Bästa klädinköpen
Doctor Martens
Svarta jeans
En riktigt fin klänning från Zara som jag hittade på loppis
En hög basic-tshirts från Monki

Bästa filmen




(gammal bild, men typ den enda som finns på alla oss!)

Vilka har du umgåtts mest med?
Kasper, nästan konstant under hela våren. Ella, Jenny och Jessica har varit mitt umgänge många helger, Isak har alltid funnits där med jämna mellanrum, och såklart Benjamin. Så ofta vi haft möjlighet och pengar till det typ. Plus min klass då, den träffar jag ju nästan varje dag!

En ny erfarenhet.
Att börja fundera på vilka skolor man ska söka



Vad spenderade du mest pengar på?
Resor, absolut. Umeå - Sthlm - Linköping och tillbaka några gånger i månaden. Annars är det säkert mat och tyger!




Godaste maten
Många kvällar när jag har varit ensam hemma och jobbat vid symaskinen har jag lagat olika grymma soppor. Jag och Kasper hade en period där vi lagade en röra av krossade tomater, kryddig korv, zuccini och kryddor hur ofta som helst. Löjligt mycket frukt. Morotsjuice. Åt oreosglass i somras gjord av äkta amerikanare också!

Vad är det bästa du har läst?
Har läst mycket i år! Sputnikälskling av Murakami, mycket av Paulo Coelho och så har jag börjat läsa om sagan om klanen otori som är hur bra som helst.



Vad har du mest lyssnat på för musik?
Tom Waits, Eminem, mycket animesoundtrack, Glesbyg´dn, i somras var det mycket Simon Särdenfors och svenskpunk, i våras lyssnade jag enbart på Bob hund och First aid kit, och i vintras lyssnade jag nog mest på Kultiration och Kright eyes. Den enda skivan jag köpte var Kraa, när vi såg dem på umefolk i februari. Himla bra!

Vad har du tittat på?
Sex and the city i olika omgångar, massor av arkiv x i vintras, jag upptäckte six feet under, och tittade en hel del på anime. Sen en massa film, mest när jag har varit ensam dock. På den fronten blev det mycket ameriskans tjejfilm, episk monsterfilm och harry potter. Har sett igenom det mesta med studio ghibli också. Lo påninde mig nu här på slutet om hur fantastisk asiatisk live action är, så det enda jag ser just nu är löjlig överdriven japansk tvsåpa <3



Bästa resorna
Resorna till Linköping, Frankrike, Rom, Stockholm och Lund.

Årets bästa inspirationskällor
Film, processen från att må väldigt dåligt till att må bättre, att bli singel, mycket utländsk musik, böcker som fångar en sådär dödshårt, anime, och andra människors problem och lösningarna på dem.





Stolt över:
Utvecklande, framgång inom mitt skapande, att jag hamnade både i umeås årliga kalender, och att jag fick en galet fin liten text skriven om mig och mitt märke i tidningen. Såklart över att jag än en gång lyckades genomföra en visning (speciellt mitt uppe i den röriga jobbiga våren när allt gick fel) Tusen kyssar till mina modeller som är bäst i världen. Jag är stolt över er, och ni har fått mig att bli stolt över mig själv.


Kommentarer
Postat av: Anton

Måste bara säga att du varit snyggare än någonsin det senaste året! Och yes, japansk liveaction är något alldeles extra!

2012-01-17 @ 23:00:25
URL: http://nassis.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Sagan om otoriklanen!!! Bäst efter Harry Potter

2012-01-17 @ 23:21:52
URL: http://appple.blogg.se/
Postat av: nellie

hihi

2012-01-18 @ 08:51:29
Postat av: :(

alltså aagarddesign.se har inte funkat på ganska länge? eller är det bara för mig eller va?

2012-01-19 @ 16:42:39



Namn:

E-postadress:

Blogg: