Schmäck


En sak jag är väldigt glad över med mitt liv är att jag har det fina jobbet jag har. Först och främst det att jag har ett jobb över huvud taget, men det är mer än så.
Jag minns alla de gångerna jag åkte och fikade där när jag var yngre och tänkte att "DÄR vill jag jobba när jag blir äldre, DÄR vill jag vara hela dagarna."
Även fast min chef är en smula skräckinjagande och att jag mest av allt klagar på alla barn som kladdar med allt och hur less och trött jag alltid är efter sex sju timmar i cafét, så är det ett himla fint ställe.
Kompaniet, som är den tillhörande lilla vintagebutiken som ligger bara några hus ifrån schmäck är också riktigt härlig.
Nog om schmäck, det är mysigt.

En liten klagan till bara, jo du V.
Jag känner igen mig i ditt hat mot folk som beställer en massa specialmenyer.
Som den där kvinnan i lördags som först ändrade sin lunch på ett flertal sätt, sedan när den var klar skulle den ändras igen, och sedan skulle hon nejvisst inte alls ha den som takeaway utan hade ändrat sig herlt och hållet? Men nejdå, det är väl personalens uppgift att läsa alla kunders specifika tankar utan att de låter ett knyst?



Kommentarer
Postat av: Vic

Vi borde alla bli robotar.

2009-07-13 @ 11:48:01
URL: http://etoiles.blogg.se/



Namn:

E-postadress:

Blogg: