FRANKRIKE, DEL 1

Hej igen! Nu är jag hemma efter en av de bästa och mysigaste semestrar jag haft på väldigt länge. Det är alltså i sydfrankrike jag har tillbringat min senaste vecka, tillsammans med pojkvän, mamma och hennes två vänninor. Vi bodde i en bekants sommarhus i en liten by på landet och hade det grymt bäst på alla sätt.
När vi flög ut ur molnen och plötsligt hade hela frankrike under oss såg det ut såhär, alldeles rutigt med enbart vinfält och småvägar!
Varje morgon köpte vi vår bauguett från byns bagare, väldigt stereotypiskt och fint sådär. Äts bäst med fransk salami eller med hallonmarmelad, dansk som jag är!
Vi drack vin säkert varje dag, gick på vinprovningar och plockade vindruvor som var just precis mogna när vi var där. Hur goda som helst, ska aldrig äta importerade svenskdruvor igen. Och inte nån californawhite utblandad med fanta heller haha! Har lärt mig dricka finvin nu minsann.
Vi hittade en alldeles vit och mjuk strand med turkost medelhav och badade i extremt salt vatten (ja, min resa var som sagt extremt stereotypisk och romantisk, japp)
En massa bil åkte vi också till olika platser och städer, och försökte läsa dom märkliga franska skyltarna och förstå oss på den prassliga kartan.
Och åt mat, mmmm vad mycket mat vi åt hela tiden. Jag blir alltid så sjukt hungrig när jag är utomlands! Drack bästa lemonaden nånstans på en uteservering en gång.
Och så gjorde vi en massa andra grejer också. Mer kommer snart!

Kommentarer
Postat av: henrietta

åh så fint det ser ut! vill också åka dit snart!!

2011-09-21 @ 23:59:50
Postat av: esteterier

Åh, det låter ju fantastiskt underbart! Avis till tusen. :)

2011-09-22 @ 12:59:15
URL: http://esteterier.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Åh jisses vad fint och magiskt!

2011-09-22 @ 13:48:03
URL: http://litesocker.blogg.se/



Namn:

E-postadress:

Blogg: