Januari - April, 2012


 
Januari
Firade nyåret hemma hos Birve, i tjusig egensydd rygglös klänning, började leta kostym på Umeås alla secondhandbutiker tillsammans med min kostymgrupp, repade och spenderade några dagar ute vid havet i min stuga.
 

 
Februari
På lovet kom Benjamin hem och vi gick på Umefolk där jag jobbade som volontär och pressade gratis semlor. Sedan var jag kostymöransvarig på en filminspelning som borde vara klar snart?? Snigga skådisar, blod och motorsågar iaf. Jag fotade bilden till affischen inför En vampyrhistoria, och så gick jag på hemmafest i jessicas gamla lägenhet (ovanligt tillsnofsad). På morgonen var det världen jäkla väder ute! MMMåh februari är bäst.
 

 
Mars
Bästa månaden!! Vi dödsrepade, åkte till norrlandsoperan och sista-minuten-fixade, hamnade i tidningen och HADE PREMIÄR!!! ENORM SUCCE! Nä men åh vi fick verkligen så himla bra respons, och det var så jävla bra att äntligen få visa midgård att teaterlinjen är fet! Vi fick till och med igång en stor upprörd disskution om huruvida vi använt riktigt grisblod i vår pjäs. Det hade vi då inte men hehe det var kul att folk reagerade så hårt.
 
 
April
Efter den sista föreställningen hade vi storslagen avslutningsfest av projektet i Mickes lägga! AH så fet den kvällen var alltså. Några dagar efteråt styrde jag och Ella middag och råkade sätta eld på micron. Hanterade det hela oväntat bra dock och slängde ut den på balkongen!! En annan kväll hade vi middag igen och jag lagade citronpasta. Var fierce, fick hem min studentmössa och åkte till Stockholm för att träffa Johan och köpa min balklänning på Beyond Retro. Fick hem en beställning från redbubble också, och min feta fallouttröja. Picknickade lite också. Som avslut på månaden blev det lunch hemma hos Matilda och middag hemma hos Kasper! Bra månad!

Kommentarer



Namn:

E-postadress:

Blogg: