Vi går hjärta mot hjärta

Denna julen var för olik förra julen för att ens skrivas om. Jag insåg inte fören idag hur mycket jag verkligen uppskattade förra julen. Äckligt mycket. Nå, jag fick en del bra saker iallafall, bland annat några underbara lösörhängen i polkatyg och en stortröja som får mig att minnas Köpenhamn och Danmark i allmänhet.
Bilder kommer imorgon, jag ska palla vakna tidigt och fotografera i det lilla dagsljus som finns. Men nu är det förbi jul, snart är det vår känns det som. Vår, sommar och Urkult. Jag vill spendera timmar i vattenpipstältet och dricka äckligt mjöd med Arvid och Elofs. Springa och rulla nedför djävulsbacken och simmasimmasimma med diabetesfolk över älven och lifta.
Nå, min jul har iallafall existerat, jag har sett tre fina filmer. Orkar inte skriva någonting djupare nu, jag är trött och fylld med någonting jag saknar. Filmerna jag såg var iallafall "Dom kallar oss mods" vilket var en  väldigt klockren och vacker skilldring av undomskulturen i slutet av sextiotalet, samt "Grabben i graven bredvid" och halva "Orientexpressen" av Agatha Christy. Mhm. Ja. Jag saknar Daniel, ja det gör jag. Jag saknar Albino ch Luc ännu mer. Arivd. Silly.

Dagens låt blir: Dom andra - Kent




Kommentarer



Namn:

E-postadress:

Blogg: