FICKJOURNALEN

I söndags firade jag och min pojkvän lillajulafton eftersom vi båda ska fira med våra familjer.
Av mig fick han en fin liten röd robot från schmäckompaniet, soundtracket till Death note, och lite annat.
Av honom fick jag ett NES med två handkontroller och första Super Mario, en stor låda med miniatyr muffins i hjärtform (ni kanske har sett första otecknade Alice i underlandet? De små små mjuka kakorna hon äter i herr kanins hus som gör att hon växer, precis så kändes de)
Sist men inte minst fick jag tjugo exemplar av Fickjournalen! Åh så hemskt hemskt fina dom är.
Pojkar med vackra frisyrer och manchesterkavajer, damer i stora prickiga femtiotalsklänningar och rött läppstift, små fina noveller om kärleksmöten på paris caféer, flickor i sjukligt fina badräcktsklänningar, och spetsiga strut-bhar. Åh femtiotalet.
Tidningarna kommer härifrån.

Kommentarer



Namn:

E-postadress:

Blogg: