Det känns som om det var igår


Det känns som om det var igår vi satt under träden och du berättade din historia om stenarna och bägaren.
Det känns som om det var igår det var valborg och jag grät i din famn och du var det tryggaste jag visste.
Det känns som om det var igår vi slogs två gånger och blev vänner tre under promenaden hem till mig.
Det känns som om det var igår som du var det bästa jag visste.
Det känns som om sommaren kommer att bli underbar.
Det känns som om våren för med sig nya saker.
Det känns som om jag skulle kunna älska dig igen.

Du kan så vackert sätta ord till alltihop när vi är två
Du har ett sätt att bara glömma, när problemen tränger på
Ett sätt att gömma mig för stormen, när Du vill och när Du kan
Ett sätt att glömma mig i regnet; som om "lilla jag" försvann

Du har så svårt att säga om jag ens betyder nåt för Dig
Jag räcker inte fram
Men, Du har så svårt att vara ensam
så Du går till "lilla mig"
Men en dag försvinner jag ur Dina ögon, som en svår och jobbig grej






Du har blivit så stor. Jag kan inte rå för att jag saknar den lilla Henrik.
Men jag är så glad. Jag är så otroligt glad.





Phittan photade. Creds till Corny.

Kommentarer
Postat av: Silly

SNUSK!

Barn ska inte göra sådant.

2009-02-13 @ 07:54:29



Namn:

E-postadress:

Blogg: