Umefolk i text




Bered er på en sån där ointressant vigjordedethärochträffadedomhärochgickdit text.
Jajamän.

Fredagen alltså, vi var ledigar för att det skulle åkas skidor på vår skola, och matsalen skulle bli överproppad med svettiga skidåkare. Så vi fick ledigt hela dagen. 
Jag åkte buss, var lite nere men ändå lite sådär mysigt lugnpepp.
Finns inte så mycket att säga om dagen på stan, men än att bibblan har blivit riktigt lame imo, och att Birve ser riktigt bra ut.
Vi började bege oss till folkets hus, och så småningom fick jag syn på Valdemar borta vid baren.
Jag var inte medveten om att han skulle komma, så det var trevligt.
Min danspartner var tillbaka!
Mimmi kom också, henne har jag inte träffat på ett helt långt jävla halvår, inte sedan avskedskvällen på Urkult.

Det kändes lite jobbigt att se alla de jag umgåtts med förra året, de som jag tyckte om då så fruktansvärt mycket.
Det var lite jobbigt att se A.
Det här året blev visserligen bra, men jag har ju den vanan att alltid jämföra allting.
Förra året var underbart. Riktigt totalt underbart.
Jag var lite rädd.

Men, fredagen var glad, jag var glad och de flesta andra var glada. 
Vi dansade, jag älskar att dansa.
Umgicks.
Jag fick en kram av Samuel.
Minnen.

Min kära moder skjutsade familjen Falck till ålidhem, och mig till Haga samtidigt vid två tiden.
Jag blev sen avsläppt på hagmarksvägen och smög tyst in till Albin.

"Stjärnor behöver vin på samma sätt som vanliga människor behöver vatten"

Tja, Albin suger att sova med, han tar superplats.
Vi åt frukost, läste om stans godaste semlor och gick sedan ner på stan.
Dagen här var också ointressant. 
Kvällen okej, jag mådde inte så bra.
Jag blir så arg på mig själv för det, att jag ibland får de där konstiga knäpparna och bara måste bort, sätter mig i något avskillt hörn och lyssnar på all folkmusik som kom överalltifrån.

Jag kanske ska säga någonting om uppträdandena också, det var ju trots allt en folkmusikfestival.
Jag, Silly och Emma satt högst uppe i Idun och lyssnade på Kraja, helt totalt jättevackert.


 
Här är ett av banden jag hörde en liten snutt av.

Sedan stod vi längst fram och tittade på några väldigt härliga pirater som spelade sjörövarmusik om tortuga, och Christopher var lyrisk.
Jag upptäckte att waldorf folket stod bredvid oss, samt bröderna Falck.
En arm runt mig
Jag hatar att det fortfarande berör mig.

Kvällen avslutades iallafall med att jag, Christopher, Mimmi och Valdemar låg och småsov uppe i danskorridoren tills klockan två då jag tillslut sa adjö till alla, betämde med Valdemar att vi skulle dansa nästa Urkult, och sedan skjutsade vi hem Christopher.

Bra helg, faktiskt







Kommentarer



Namn:

E-postadress:

Blogg: