Glósóli

En av de finaste fredagarna på länge!
Först var jag bedrövligt jobbig och otrevlig i skolan och kunde inte alls vara snäll mot någon. Jag låste in mig med Lasse på skoltoaletterna och väntade på att den automatiskarörelsedetektorlapman släcktes.
Sedan blev jag full fart och skrev en del del strunt på håltimmen och hade huvudet fyllt med indieklubbar och rave och cigarettrök. Sedan blev jag och Sofia lysriska på musiken när vi lyssnade igenom en hel massa tysk synthpop och spelade keybord med extra mycket tjut. Lick it up.
När jag kom in med bussen till centrum vid fyra gick jg med kiki till cafépilgatan och mingus och jag blev förälskad som alla gånger jag är där. Det är absolut umeås mysigaste ställe. Det är synd att det ligger så långt ifrån centrum, man orkar inte pallra sig dit så ofta tyvär. Jag letade födelsedagspresenter till Albin och bläddrade igenom alla stora proggbackar med lpskivor och burkarna med pin.
Hittade en märklig kladproggskiva, jag köpte den bara för framsidan, seriöst.
Sedan en "vem ska trösta knyttet" pin till A, och en Andy Warhol knapp till mig. Hjärta.
Väldigt uppåt hela vistelsen där, men fick bråttom tillbaka till biblioteket. Jag gick iväg, men glömde såklart väskan. Tillbaka, och sedan springa. En märklig sak hände, en helt okänt man som gick förbi mig tittade till på mig, småbugade sig och sa "Amanda" Jag var fullt upptagen av att packa ned saker i min väska, så jag registerade allt några sekunder efteråt, då jag vände mig om och mannen var borta. O punkt o.
Nåväl, det höjde mitt humör ännu en smula, det är alltid kul att vara igenkänd bland folk man inte överhuvudtaget känner.

Väl tillbaka på biblioteket var det alldeles för mycket människor där, så vi dunstade. Hemköp en sväng, och sedan stod jag, Dennis, Arvid och Fredrik och frös och pratade zombiefilmer utanför folketshus när biblioteket stängde, och väntade på att Benjamin och Filip skulle komma så att vi kunde gå och äta.
Frysa
Frysa
Frysa
Bli påhoppad bakifrån av en hel hög killar, SEDAN mat. Jag snyltade Dennis sallad och allas jalapeños.
Efteråt gick vi till haga och irgens hus och det fina lilla svarta emoparet, hehuuuuuuuu....
Tårta, mat, dricka, dialekter och alldeles för lite sömn märkte jag där.
Kvällen blev bra, en liten tur till elmer´s hus hann vi också med. Men det luktade för mycket minnen för min smak, så vi gick tidigt. Lite chokladtårta hann vi dock med, och ett samtal med Göran.
My god, jag insåg verkligen hur mycket jag saknade stället och familjen. Hur många timmar och middagar har jag inte tillbringat där? På nummer tolv.
Nå, jag döljde det ganska bra iallfall, och jag och kiki hade en väldigt bra pratpromenad hem till Albin igen.
SOCKER och FETT tills vi SPYDDE.
vi promenerade sakta till centrum igen, och tittade på fulla fjortisar och tittade till och med på pojkar. Jag har inte tittat på ögongodis på lääänge... Vi satt i en kall trappuppgång tills klockar var alldeles för mycket och Leila nästan kom försent till bussen hem till norrfors.
Under tystnad åkte vi hem, drack te och kröp till kojs.
Fin dag, fina människor.

Jag är så glad över att det var lögn

Kommentarer



Namn:

E-postadress:

Blogg: