Picrelated

Jag var idag och införskaffade en del till min smyckessamling. I brist på någonting att göra denna lördagskväll ger jag en beskrivning av dem, samt mina favorit smycken.
Enjoy or getthefuckout




Uppifrånochned

Blompärnhalsbandet fick jag tag i någon gång i sommras på gina tricot av alla ställen. Jag brukar sällan fynda där, men det här gillar jag.

Det oranga hittade jag idag i en "tavidduvillhaomduhandlarnågontingannat" på kupan idag. Det var sönder, men jag limmade och fixade så nu håller det förhoppningsvis.

Det vita och gula, likadana. Enkla, bra att ha.

Det svarta runt hittade jag på en liten secondhandbutik på lång gatorna i Göteborg i höstas. Använder det inte så ofta, men jag tycker om det.

Klockan är inte min, den är Leilas. Jag tar den så ofta jag kan, för jag älskar den. Dock så glömmer jag den på en hel del ställen, som under teven hemmas hos isak. Inte bra. Men nu hänger den om min hals, jappjapp.

Det stora svarta hjärtat är inte heller mitt, men min mors. Jag får inte låna det, men det händer.




Sedan, mina hängsmycken jag har fått från olika vänner och släktingar

Uppifrånochned

Glassbägaren fick jag av min sylärarinna, hon hade hittat den på ett par jeans och tänkt direkt på mig ^_^

Ior, den är inte min, men bor hemma i min smyckeslåda. Den är Allis egentligen.

Draken, egentligen en nyckelring fast eftersom jag inte använder nycklar nästan alls passade den bättre runt halsen. Jag fick den av Jenny, en gammal vän någon gång för länge sedan.

Tanden, den använder jag inte alls längre. Jag fick den av Viktor, min första bögkillkompis som flyttade till Norge för två år sedan. Den har legat på älvsbottnen nedanför mitt hus, jag tappade den när vi var och badade. Viktor, gentleman som han var hoppade i och letade bland sanden och stenarna i en evighet innan han hittade den lilla silvriga tanden.

Min runa, den fick jag också av Viktor. Runan står för intelligens.

Någonslags glasformsnågonting. Min moster gjorde den när hon var sjutton, och gav den till mig förra året.

En liten sten av något slag. Fick den av en väninna när jag bodde i Norge.

Snäckskalshalsbandet fick jag av far när jag var fem, och var på dyksemester i Asien.


Kommentarer



Namn:

E-postadress:

Blogg: