Hemfärd (eller, iallafall bort från borlänge)


Jag antar att det kanske är lite dags att avlägga rapport.
Nu sitter jag på ett ganska sjaskit internetlåneri på centralen i Oslo. Om jag lutar mig lite till höger kan jag se den där pojkar som jag förföljt lite ända sedan Hallsberg igår. Jag hör att han lyssnar på lasse iallafall, och det räcker.
Jag gick lite på karl johan nyss också. Gjorde sånt man ska göra om man är i oslo litegranna.

IGÅR
vaknade jag i en supervarm liten stuga. badade. solade på sommarbrygga. drack caféaulait. förbannade mina föräldrar lite. befriade katten från en gigantisk fästing (jag lovar den var jättestor och ryare runt på golvet efteråt)
jag har åkte bil. pratat odenplan. väntat i tusentimmar på en tom tågstation. pratade med kasper i telefon. var arg. var äcklig och svettig och sur och hemlängtig och saknig och tyckte synd om mig själv. åkte tåg till hallsberg. träffade en kille som gick på min mammas gamla högstadieskola i lund. läste sexnoveller med samma kille. träffade pandor. pratade broderdanielfilmen. åkte natttåg. fortsatt vara sur.

Men en sak är bra. Jag har varit på peace and love i en vecka, och min kamera är underbart full med bilder. Iallafall från de första dagarna, för sedan gick den sönder. Fan för digitalkameror.
jag antar att det kommer en utförligare beskrivning på veckan som varit senare, nu ska jag träffa en gammal vän härifrån oslo som jag inte träffat på tre år.



Kommentarer
Postat av: linnea

tack! du med!

2009-06-29 @ 11:49:05
URL: http://linwi.blogg.se/



Namn:

E-postadress:

Blogg: