Måndagen och tisdagen i Paris





















Natten tillbringade jag granne till en kupé med sex indiekillar från göteborg som spelade Markus Krunegård hela natten lång. Jag vågade nästan gå in och säga hej.
Måndagen startade med att vi sömndruckna tog oss med tåg från stockholm och nattåget och hoppade till slut på flyget som förde oss till Beauvais.
Det var varmt och vår och blommor i kanten, och bussresan in till Paris var väldigt fin.
Jag lyssnade på en pojke som pratade med sin flickvän i telefon. Åh.
Vi såg Eifeltornet på håll.

Vi kom till våran lägenhet, åt kex, klädde oss, tittade ut genom fönstret på alla vackra hus och fönsterna med en sådandär liten balkong man inte ens kan stå på.
Sedan gick vi till andra sidan Montmartre och beseökte Café des deux Moulins.
Det var ombyggt och fel och fullt med folk men väldigt fint ändå.
Sedan hamnade vi av misstag i Pigalle och tittade på franska horor och franska horbutiker med skor och strumpeband. Nomnom. Det lockar nästan.


































Tisdagen var vi bara i Montmartre och jag satt väldigt länge utanför Sacre Coeur kyrkan och tittade på vackra par som satt och lapade vårsol och pussades.
Moulin Rouge och konsthallar.
Vi åt, jag handlade tyg på det fyravåningars tygvarushuset, jag blev förtjust i minimacarones.






Kommentarer
Postat av: V

Så attans fina bilder. Du verkar som passa så bra in i Paris.

2009-03-08 @ 15:50:22
URL: http://katthelvete.blogg.se/kittiefuck
Postat av: Sara

Café des deux Moulins ÅH!

2009-03-08 @ 20:59:12
URL: http://herrbertrand.blogg.se/



Namn:

E-postadress:

Blogg: