So I weep

 

Jag har börjat gråta alldeles för mycket på senaste tiden. Det behöver inte vara över någonting hemskt fel och jobbigt, bara kanske en lasselåt eller att någon säger någonting på fel sätt.

Fel sätt.

 

Jag har lyssnat på Let it fall med lykke li på repeat några gånger nu och det är bara perfekt för den slags sinnesstämningen. Jag har börjat göra saker som är bra, det är inte så vanligt för min del. Oftast väljer jag fel, gör fel, gör så att någon bara ser det som blev fel och plötsligt står jag där igen ensam.

Men nu, det börjat gå framåt. 

Vad jag behöver nu?

Någon ny i mitt liv, en ny vän. Någon som vill veta vem jag är under alla lager kanske.

Jag har många jag vill lära känna, men jag är för feg för att våga försöka.

Om någon är intresserad av att hitta på någonting, det skulle vara trevligt.

 

I fredags begav jag mig från bussen in till biblioteket i stan, och gick nästan in i Valdemar som stod där.

Jag drog med honom på Mias tillsammans med Arvid, Dennis, Isak, och några till.

Kändes nästan lite elakt. Han såg ju så rädd ut, blyg som han är.

Stan var lame, så jag och V tog kvart i fem bussen till Norrfors och satt och pratade om bra saker hela resan.

Kvällen spenderades med systrarna Swartling med Hannibal Lecter och muffins.

Jag är så glad över att jag bestämde mig för att åka dit, jag mår alltid så trevligt då.

Det är en av de få platserna jag känner mig riktigt trygg på, jag vet inte varför. Kanske för att familjen är så lugna och jordnära, och för att Leila och Elin är några av de trevligaste jag vet?

Kanske.

Jag vaknade iallafall av att det låg en stor svartvit katt vid namn Diesel på min mage och tittade på mig med phett intensiva kattögon. Men det var mysigt för han var varm och spann och ville bli klappad hela tiden.

Efter frukost smsade V igen och erbjöd skjuts till stan vilket var super.

Väl inne, satt vi i trappan i gallerian och väntade på att mitt jobb skulle öppna.

Lördagen var mest bara det, jobb, vilket var trevligt eftersom jag jobbade med Valdemar och Lucas.

Eftermiddagen, Dennis, Sofia, bio med föräldrar.

Män som hatar kvinnor, värd att ses. 

 

Just det.






















Kommentarer



Namn:

E-postadress:

Blogg: