Gamla fotografier från min mammas unga dagar under sextiotalet


Vad gör man när man är tråkigt krasslig i halsen och sitter fast i vännäs en helregngrå tisdag?
Man dricker te och tittar igenom min mammas gamla bilder.
Jag har nu suttit fast framför alla gamla lådor med album oh kuvert och fachinerats över att min mamma faktiskt levde på sextiotalet. Helförälskad i bilderna blev jag också!



Min moster som var så fruktanstvärt söt. Varför fick jag inte ärva nästan någonting från min mammas släkt?



Som tillexempel min mammas lockiga hår! Måste erkänna att min mamma var jättefin när hon var sexton år.


Heltuff mamma med heltuffa snickarbyxor.



Dom var ju som vi. Satt i parker och sånt. Sextiotalets version av emoringar!








Jag hade superstora kinder när jag var liten.
Plus att min garderob då bestod av gamla blommiga proggkläder och virkade blusar.
Den här bilden är från mitt första besök i Christiania!




Kommentarer
Postat av: Vic

Mina föräldrar växte upp under 70talet och början av 80 så du kan ju tänka dig hur bilderna ser ut där...

2009-05-26 @ 17:00:12
Postat av: astronauten

han med glasögonen var phett sexig,

2009-05-27 @ 00:32:27
URL: http://astaggadastronaut.blogg.se/



Namn:

E-postadress:

Blogg: