På ålderdomens höst

Åh vad jag plötsligt fick lust till att börja teckna igen! Idag hade vi en lektion i skuggsminkning och föråldring och vi fick teckna oss själva som gamla och det var himla fint.
När jag blir gammal ska jag baka kakor dagarna i ända i ett litet hus med blommiga tapeter och en snäll katt som spinner vid mina fötter när jag sitter och syr klänningar åt mitt barnbarn.
På bilden är det Emma som tecknar sig själv lite mer rynkig. När emma blir gammal kommer hon nog sitta någonstans långt borta och prata i telefon med mig om hur hiskeliga dagens ungdomar är och hur det minsann var på våran tid, medans hennes flickvän står i köket och bakar skorpor som hon sedan lägger i små burkar med drottningen på.

Kommentarer
Postat av: Emmsch

Dina framtidsvisioner är så underbara och korrekta. Åh, jag ska genast dra i mitt ansikte för att rynka till ordentligt



Och, gud, jag är så fasanfullt bra på att teckna! Jag blir glad varje gång jag ser bilden, så jag satte upp den på min vägg. Förstås.

2009-11-26 @ 13:40:49



Namn:

E-postadress:

Blogg: