OM MIG



Namn:
Amanda Rosenkvist Ågärd
Ålder: Född 29 Juli 1993, alltså 16 år för tillfället.
Boende: När jag inte bor med min pojkvän på Mariehem i Umeå bor jag med båda föräldrar i vännäs, två mil utanför Umeå.
Jag är: svartsjuk, kaffedrickande, vinterdepressiv.
Utbildning: Jag går första året på teaterlinjen med inriktning Scenografi Mask och Kostym på Midgårdskolan.
Jag bloggar därför att: Jag tycker om att skriva ner det jag går runt och tänker på, och jag gillar att få visa upp sådant i mitt liv som gör mig glad. Denna blogg var förut totalt personlig och inte för allmänheten, men jag tycker att det är fantastiskt roligt att så många hittat hit!
Civilstatus: Jag har en pojkvän som heter Petter som mest gillar sina katter och att spela gamla tvspel. 
Lyssnar på: Olika, jag har perioder. Jag har lyssnade på Imperiet när jag var tolv, tokio hotel när jag var tretton, lars winnerbäck när jag var fjorton, Broder Daniel och Kent när jag var femton, och nu lyssnar jag mest på Regina Spektor, Patrick Wolf, och the Cure.
Film: Amelie från Montmartre, om man ska vara tråkig och bloggriktig. Men nä, den är fantastiskt. På riktigt. Jag gillar Andy Warhols kortfilmer, Factory Girl, 500 days of summer, och allt av Miyazaki.
Något jag tycker om: När någon av mina vänner är lycklig förälskade, intressanta människor som skapar vackra saker, klyshiga fotografier på tyllkjolar och liknande, fräkninga ryggar, och chaité.
Något jag speciellt stör mig på: Långsinta människor, personer som pratar bakom ryggen på antingen sig själv eller andra, dåliga skådespelare i filmer, brödkanter, och hårstrån.
Äter helst: Korvstroganoff, linsgryta, eller nässelsoppa.
Böcker: Drömfakulteten och Happy sally av Sara stridsberg, allt av Linda Skugge, Nu imorgon av Annika Thor, och alla Harry Potter.
Framtidsdrömmar: Jag vill bo med min man och mina två barn i en våning i Göteoborg eller Stockholm, jag vill jobba med scenografi och kostym, och fortsätta designa och skriva på sidan av. I våran lägenhet ska det alltid finnas kattor, och glasburkar med olika téer.
Något ni inte visste om mig: Jag fick min första kyss till låten Californiacation av Red hot chilipeppers i en nattbuss i Cuba, jag är usel på att sticka även fast jag har försökt tusen gånger, jag har spelat fiol när jag var yngre, och jag gillar att stalka människor jag tycker är vackra och intressanta.
Listan har jag lånat av Marlene, och ändrat lite på. Tackar!

Kommentarer
Postat av: Det förflutna

Något jag speciellt stör mig på: personer som pratar bakom ryggen på antingen sig själv eller andra



Tycker inte du själv att det är lite ironiskt?

2010-02-18 @ 11:54:00



Namn:

E-postadress:

Blogg: