TYG OCH TRAMS

Min tygleverans från Tyskland som kom häromdagen!
Och efter många lager prassligt papper fann jag detta!
Jag ska inte visa för mycket av sådant som ska användas till visningen, men detta cremevita baddräcktstyg (ovan) är helt amazing. Bilden gör det inte rättvist, men jag ska nog sy mig en femtiotalsbaddräkt av det tills i sommar så har ni tur får ni kanske se senare.
Jag har ju helt glömt att visa er min nya provdocka också! 1600 gick den på, eftersom jag hade turen att hitta en på 20% rabatt. Jag har hört många som klagat på väldigt många av de inställningsbara dockorna som finns, att de är rangliga osv, men denna är jag supernöjd med! Man kan verkligen jobba mycket effektivare när man ska sy till andra, och eftersom att alla mina modeller till visningen (ev förutom Jenny Lee) är större och längre än mig är det perfekt. Min gamla inte är en "riktig" sprovdocka gjort just för sömnad, utan en utställningsdocka gjord av massiv frigolit. den har dock mina exakta mått överallt så den använder jag endast till att sy till mig själv.
När jag ändå är igång kan jag ändå snabbvisa min syhylla!
Till höger; tyger, mappar, mönsterkonstruktionsböcker, små lådor med tråd, band, knappar, blixtlås osv osv osv.
Till vänster; all bra musik jag lyssnar på när jag syr, och en och annan bra anime också.
Nu, fortsatt volangarbete.

Kommentarer
Postat av: em!

jag köpte finfint tyg till min studentklänning idag som ska se till att sys snart!

2010-03-20 @ 23:00:06
URL: http://emmaklemets.blogspot.com
Postat av: Maria

jag gillar det rutiga blåa!

2010-03-23 @ 23:38:15



Namn:

E-postadress:

Blogg: