ÅTTONDE MARS

Idag har jag firat internationella kvinnodagen med min mor på bland annat folkets bio.
Nu läser jag en av mina största kvinnliga förebilders blogg och hennes tankar om åttonde mars.
Här hittar ni henne. Råbäst.
Läste approppå föresten en jävligt dryg grej nån kille hade skrivit för ett tag sedan, kommer tyvär inte ihåg vars jag läste det, men det handlade om objektifiering iallafall.
En speciell del handlade om varför kvinnors värde sjunker ju fler gånger hon legat med något. Jag kom att tänka på en sak som kanske var starkare för några år sedan, men fortfarande finns. Minns ni den tiden när det var tufft för killar att vara riktikt stora superplayers? Och hur jävla äckligt det var med slampiga brudar som knullade runt? Yeah good times yeah.
Hursomhelst så hittade jag ett sånt bra svar på det på Hannas blogg nyss.
"En kvinna som strular runt är givetvis inte mindre värd, och hennes värde ska inte baseras på hur många gånger hennes sköte penetrerats. En kvinna ska inte bli hånad och fördummad resten av sitt liv för att hon visat sin nakna kropp. En kvinna ska inte bli stigmatiserad för att hon har en sexualitet"

En annan sak som är kul är hur en del killar faktiskt tänker i frågan om feminismen.
Jag läste på Hannas blogg om en kille som frågade om vars männens fördelar finns i att vara feminister, och att kvinnor måste vara mycket bättre på att upplysa om fördelarna för männen. Vadå fördelar?  Är det så att om killar inte får ut någonting för sin egen räkning i allt de tar sig för, så får de kortslutning i hjärnan och klarar inte av någonting? Så jävla ironiska människor kan vara ibland.
Hannas svar:
"Respektera kvinnor eller så skiter de i er och ni får aldrig ligga förutom med en gammal termos fylld av ruttna gamla makaroner. Okej?"
Jag älskar denna kvinna.

Kommentarer



Namn:

E-postadress:

Blogg: