VIRRVARR (jag vet inte)

Spiller tankar och ord över någon som inte alls egentligen finns kvar här hos mig.
Solar mig i att jag vet att du tycker att jag är det vackraste som finns, det är den bästa känslan.
Någonsin. No mater what.
Sommarplaner, avskedet i antågande, en resa,
något av övervinna. Om vi klarar i sommar vi allt.
Lever i världen, gläds åt nya vindar,
gläds åt andras olycka, den bästa lyckan.
Startar nya traditioner, läser om Lou i berlin.
Och om självförakt.
Lättnaden. När man äntligen släpper, och inte känner den längre.
Föraktet mot sig själv. Men föraktet mot de andra är stärkt,
och andras förakt mot en själv också.
Tror jag.
"Det är ändå konstigt
att man kan dela precis allt med en människa
och sen plötsligt ingenting.
Plötsligt är man främlingar,
nej, mer än det.
Jag tycker egentligen att förhållanden är en rätt underlig grej."

Kommentarer



Namn:

E-postadress:

Blogg: