DAG 13: MIN VECKA

Jag har knappt orkar någonting den här veckan, vintern och mörkret knäcker mig.
Jag har glidit runt på skolan rätt mycket, fryst en massa, lyssnat väldigt mycket på tingsek.
Upptäckt rebecka & fiona, tittat igenom alla svtplay-avsnitt och lyssnat på låna pengar kanske tusen gånger.
Min klass har ett projekt just nu vilket är att vi ska berätta julsagor på en julmarknad nästa helg. Det är ungefär det enda roliga vi gör just nu i skolan, och hela veckan har vi tragglat med taxt och betoningar och var pausernas rätta ställen ska vara. Jag ska lära mig en muminhistoria helt utantill och ni vet hur det är med mumin, många snirkliga meningar och fina ord och så. Men himla roligt alltså. Jag har också gått runt och kikat in i min skolas stora scenrum där musik/danstreorna håller på att bygga upp scenografin till deras stora projektarbete vi ska få se någon gång den här veckan.
Min pojkvän åkte till Stockholm på torsdagen så jag har sovit ovanligt mycket hemma i min egna säng vilket inte har varit jätteroligt. jag har fikat med Kasper, haft huvudverk, varit hemma och dragit, och jag har som sagt varit på klassfest också, vilket verkligen var jättebra. Jag blir så glad av min klass!
Nu är det söndag och jag ska titta på tv-serier och sy resten av kvällen tror jag.

Kommentarer



Namn:

E-postadress:

Blogg: