FEMINISM OCH KÄRNFAMILJ

Jag hörde en grej på radion häromdagen.
Det pratades om hur ungdomar just nu drömmer mer om svenssonliv och kärnfamiljer än att bli kändiasar och stormrika, och det är så fint tycker jag! Det jag drömmer om mest är just att få gifta mig, skaffa ett eller två barn och ett fint hus och katter. Leva vardagsliv. Laga middag till min familj, lära mina döttrar hur man bakar bullar.

Jag tycker att feminism är skitviktigt, det gör jag absolut. Vi borde direkt nu idag fixa alla orättvisor könen emellan etc. etc. DOCK så tycker jag att många nuförtiden har blivit lite extrema och överanalyserande.
Dom som tycker att det är fruktansvärt hemskt att vilja ta hand om sin familj och sin man. Att det inte är okej att tycka om när ens man försvarar en. Jag tycker att om MAN SJÄLV känner sig bekväm och säker i ett förhållande/tillstånd spelar förhållandet eller tillståndet ingen roll. Om man vill leva ultrafeministiskt så får man det, men då ska det vara lika självklart att man ska få leva i en steorotypisk kärnfamilj, OM MAN SJÄLV KÄNNER ATT DET ÄR DET BÄSTA FÖR EN. INTE ATT MAN GÖR DET FÖR ATT MAN BLIR NERTRYCKT AV SIN MAN ELLER PÅVERKAD AV SAMHÄLLET PÅ ETT PISSIGT SÄTT.
Jag vet, det finns ju kanske inte så många av det här slaget, men det finns! Och jag tycker inte att det är okej, lite inte okej som det är att tycka att män ska ha mer lön än kvinnor och att hela samhället ska fortsätta ha samma uppdelning som den har nu. Slutpunkt.

(Jag hoppas ni förstår ironin i bilden osv. Detta är ej vad jag förespråkar)


Kommentarer
Postat av: amanda

http://www.youtube.com/watch?v=2Vl4waHOQO8

2010-10-30 @ 11:31:31
Postat av: karre

I so lol'd @ pic

2010-10-30 @ 23:51:45
Postat av: Dennis

Väldigt bra sagt!

2010-10-31 @ 18:21:18
Postat av: vic

Jag håller med dig helt och jag är också sån att jag ba drömmer om ett hemmafruliv och så, och ofta blir folk så sjukt upprörda och anser att man inte tycker att kvinnor ska ha samma rätt och blablabla kan inte ens formulera mig men jag tycker som dig. punkt.

2010-11-03 @ 18:11:19
URL: http://etoiles.blogg.se/



Namn:

E-postadress:

Blogg: