ÅSIKTER OSV.

Okej, det är svårt att försöka att inte prata det minsta lilla om politik när allt runt omkring mig surrar av det.
Man kan inte gå någonstans på min skola utan att höra vilda diskussioner. Jag är rätt trött på det nu, och som alla andra säger så är det rätt drygt att bli påhoppad hela tiden med vad man ska tycka och hur.
Alliansen, rödgröna, Lars Ohlys sminkningshistoria, sverigedemokraterna, framför allt.
Jag ogillar dem, konstigt va?
Hanna Fridén skrev en superbra text om ämnet, läs den här.
"Jag tror att de som skriker rasist var och varannan sekund bär ett ytterst ansvar för att ha skapat det klimat vi har idag. Ett klimat där man enbart kan diskutera såna här frågor i hemlighet, på anonyma forum. Aldrig öppet, aldrig med folk. Det här skapar ett klimat där folk söker sig till grupper där de får diskutera sånt här. De är kanske inte själva främlingsfientliga, men de kan diskutera fritt utan att någon skriker på dem, förolämpar dem och kränker dem för att de inte vill bli behandlade annorlunda enligt en annan kulturs seder. Det här skapar missnöje, och i högsta grad en sympati med Sverigedemokraterna, för att man önskar att man kunde veva en svensk flagga utan att bli spottad på."

Det här var himla bra skrivet tycker jag, och jag fattade lite mer hur folk tänker. Jag kan inte respektera någon som säger att dom tycker att SD´s idéer är jättebra, men jag förstår hur människor kan tycka att det är jobbigt på många andra sätt med den invandringspolitiken etc. etc. Läs också Vic´s inlägg om acceptans och sånt, här.

Kommentarer



Namn:

E-postadress:

Blogg: